۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۵۲۷۳۸۵
عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

همه باید مطیع محض رهبری باشیم

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مطیع محض رهبری بودن وظیفه ملت ایران است، گفت: افرادی در جامعه در ظاهر با رهبری خوب هستند اما در باطن به گفته های ایشان عمل نمی کنند.
رهبر موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید محمد رضا موسوی نسب کرمانی استاد حوزه علمیه قم جمعه شب در حوزه علمیه محمودیه، گفت: اهل بیت در جامعه به میزان عدالت، معروف هستند.

وی افزود: ولایت، مودت و اطاعت سه عنصر مهم برای مردم بوده که باید با این سه مفهوم آشنایی کامل داشته باشند تا زندگی خوبی را در دنیا و آخرت برای خود برقرار کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که معرفت به اهل بیت مهم ترین وظیفه برای انسان ها محسوب می شود، ابراز داشت: موافقان، مخالفان و بی تفاوت ها سه گروهی بوده اند که در جریان کربلا باید با آن ها آشنا شویم.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: انسان هایی در دنیا هستند که رهبری حسین را قبول دارند اما به حرف های او گوش فرا نمی دهند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که مطیع اهل بیت زندگی انسان را در مسیر خدا قرار می دهد، خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین(ع) دو گروه بودند که هر دو شعار توحید می دادند اما یک گروه معاویه و یزید و گروه دیگر سپاه امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: بصیرت تنها راه شناخت حق از باطل بوده و کسی که در زندگی خود بصیرت داشته باشد، راه حق را دانسته و در آن راه قدم برمی دارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که دشمن به دنبال شبهه افکنی در حادثه کربلا برای مردم است، اظهار داشت: در رکاب امام زمان کسی زندگی خوبی را دارد که حق را بشناسد و از حق خود دفاع کند.

وی ادامه داد: پول و ثروت در دنیا از بین رفتنی هستند و انسان هایی که در دنیا به دنبال مال بوده و مال را در راه شیطان و خوشگذرانی خرج می کنند، از راه امام حسین(ع) دور هستند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان این که محرم بهترین فرصت برای بندگی کردن است، خاطرنشان کرد: مسیر حق مسیری سخت بوده و انسان باید با بصیرت کامل جلوی راه شیطان بایستند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در دنیا امام را نشناسد و به دنبال اطاعت از رهبری نباشد، دنیای خود را از بین برده و به کشور خود ضربه می زند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که مطیع محض رهبری وظیفه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: افرادی در جامعه در ظاهر با رهبر خود خوب هستند اما در باطن به گفته های او عمل نمی کنند و مطیع محض رهبری نیستند.

وی ابراز داشت: دشمن امروزه به دنبال از بین بردن خانواده است و می خواهد عنصر واقعی خانواده را که زن است را در جامعه از بین ببرد تا کشور از درون سقوط کند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که زیارت عاشورا مصداق واقعی تبری و تولی است، خاطرنشان کرد: بین تمام واجبات دین، تبری و تولی جایگاه خاصی را دارد و انسان همان طور که محب اهل بیت بوده باید از دشمنان اهل بیت هم بیزاری بجوید.

وی در پایان گفت: فردی که در جامعه اهل بیت را نفهمد و زندگی خود را بر اساس اهل بیت برنامه ریزی نکند، توحید را نفهمیده است./9707/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات