۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۲۷۳۸۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بدعت و خرافه خطر جدی برای هیأت های مذهبی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از بدعت و خرافه به عنوان خطر جدی برای هیأت های مذهبی یاد کرد و گفت: هیأت ها باید با محوریت روحانیت به اجرای برنامه های دینی و فرهنگی خود اقدام کنند.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران جمعه شب در جمع هیأت های مذهبی مرکز استان در ساری به رسالت مهم هیأت های مذهبی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی ظرفیت ارزشمندی در جهت تقویت ارتباط میان مردم و اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین رسالت های هیأت های مذهبی ترویج و نهادینه کردن ارزش های دینی در جامعه است، افزود: هیأت های مذهبی به عنوان تشکل های مردمی نقش بسیار مهمی در ساماندهی و بسیج کردن نیروهای انقلاب و مؤمن بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هیأت های مذهبی باید مراقب توطئه ها و هجمه های دشمنان باشند، تصریح کرد: امروز همه توان و تلاش دشمنان در جهت ترویج خرافه و بدعت در هیأت های مذهبی به کار گرفته شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حضور گسترده نسل جوان در هیأت های مذهبی، این حضور را ظرفیت ارزشمندی در جهت تقویت باورهای دینی دانست و خاطرنشان کرد: این حضور با معنای نسل جوان در مراسم عزاداری حسینی نشان دهنده عشق و دلدادگی این نسل به اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی ترویج کننده اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستند، تصریح کرد: نقش آفرینی هیأت های مذهبی در گسترش آرمان ها و ارزش های دینی و انقلاب موجب تلاش دشمن برای کمرنگ کردن نقش این تشکل های مردمی در جامعه اسلامی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دشمن همه توان خود را برای تحریف در دین و معارف اهل بیت(ع) به کار گرفته است، بیان داشت: اما نور اهل بیت(ع) و معارف دینی مانع تحقق توطئه ها و هجمه های دشمنان در این خصوص شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از گسترش و جهانی شدن دین هراسان است و تلاش می کند مانع گسترش معارف دینی در جامعه جهانی شود، گفت: علیرغم این که عده ای دین را عامل عقب ماندگی می دانستند امروز به عینه می بینند که انقلاب اسلامی در سایه حاکمیت دینی به یک کشور قدرتمند در عرصه های مختلف تبدیل شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نظام سلطه دین و ارزش های اسلامی را سدی در برابر اهداف و راهبردهای خود در جهان می داند، افزود: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان برای ایجاد انحراف در عزاداری ها به ترویج خرافه و بدعت در هیأت های مذهبی روی آورده اند، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی باید مراقب این گونه توطئه های دشمنان علیه دین و ارزش های اسلامی باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور مبلغان دینی در هیأت های مذهبی و عزاداری ها را مانعی بزرگ در برابر ترویج خرافه و بدعت در هیأت های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در هیأت های مذهبی موجب تقویت معرفت دینی در عزاداری های حسینی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که نقش هیأت های مذهبی در حفظ ارزش های دینی و ترویج آن در جامعه غیر قابل انکار است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم فعالیت های هیأت های مذهبی برنامه محور و در جهت تعمیق باورهای دینی و همچنین معرفت افزایی در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران از بدعت و خرافه به عنوان خطر جدی برای هیأت های مذهبی یاد کرد و با بیان این که هیأت ها باید با محوریت روحانیت به اجرای برنامه های دینی و فرهنگی خود اقدام کنند، افزود: امروز از جمله مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه هیأت های مذهبی باشد بصیرت، هوشیاری و آگاهی پیرامون مسائل مختلف است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: هیأت های مذهبی در کنار برنامه های ماه محرم و عزاداری حسینی باید به مباحث سیاسی روز نیز توجه کنند تا خدای ناکرده حوادث غمباری نظیر عاشورا در شرایط امروز جامعه اسلامی دوباره تکرار نشود.

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که هیأت های مذهبی باید ترویج کننده بصیرت عاشورایی در جامعه باشند، تصریح کرد: جامعه امروز برای ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان نیازمند بصیرت عاشورایی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که ذاکران اهل بیت(ع) نیز در ترویج معارف اهل بیت(ع) به ویژه ارزش های عاشورایی در جامعه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، گفت: ذاکران و مداحان باید با پرهیز از به کار بردن اشعار نامتعارف تلاش کنند پیام اصلی نهضت حسینی را در جامعه گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ذاکران اهل بیت(ع) باید با ادبیات و اشعار مناسب بصیرت و آگاهی را به جامعه اسلامی منتقل کنند، بیان داشت: ذاکران اهل بیت(ع) باید پیام و ارزش های ناب کربلا را با زبانی دلنشین به جامعه منتقل کنند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم و استبداد موجب حفظ و بقای اسلام ناب شد، گفت: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری جامعه اسلامی در گرو زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و کربلا در جامعه امروز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حركت حسيني بر اساس رسالت الهي صورت گرفته است، بیان داشت: امروز نیز دشمنان تلاش می کنند با ترویج بدعت و خرافه ریشه دین و ارزش های ناب اسلامی را بسوزانند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که دشمن امروز تلاش می کند اصول انقلاب اسلامی که برگرفته از نهضت عظیم حسینی است را تضعیف و خدشه دار کند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی و هیأت های مذهبی باید در این ایام با عظمت تلاش کنند تا این آرمان های اصیل بیش از هر زمان دیگری در جامعه ترویج و تقویت شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات