۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۲۷۳۷۷
رییس مجمع الفکر العاملی لبنان:

به تاخیر انداختن انتخابات فاجعه ای ملی به شمار می آید

یکی از روحانیان لبنان به تاخیر افتادن انتخابات را فاجعه ای ملی توصیف کرد.
حجت الاسلام علی عبداللطیف فضل الله

حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رییس مجمع الفکر العاملی لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد مسجد الکبیر در منطقه عیثانا گفت: لبنان به یک جهش اقتصادی و ملی که نظم و ثبات را به اقتصاد بازگردانده و زندگی کریمانه را برای هموطنان به همراه می آورد نیاز دارد.

وی بر لزوم پایبندی به زمان برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: انتخابات باید در زمان در موعد مقرر برگزار شود چرا که به تعویق افتادن آن یک فاجعه ملی سیاسی و قانونی به شمار می آید.

این روحانی لبنانی نسبت به سخنان رییس جمهور آمریکا در زمینه اسکان آوارگان سوری در این کشور واکنش نشان داد و تصریح کرد: سخنان رییس جمهور آمریکا درباره دائمی آوارگان سوری و فلسطینی پیامدهای خطرناکی برای توازن طایفه‌ای و مذهبی در لبنان به شمار آمده چرا که لبنان نمی‌تواند این حجم از آوارگان را بپذیرد.

رییس مجمع الفکر العاملی تلاش برای پایان این شکاف میان اسرائیل و حماس را مورد تقدیر قرار داد و اظهار داشت: همگان باید در راستای تسریع در این موضوع و بهره بردن از آن برای مسئله فلسطین به ویژه در مقابله با فتنه در اردوگاه های لبنان و مقابله با به فراموشی سپردن مساله فلسطین و لغو حق بازگشت فلسطینیان سرزمین واکنش نشان دهند./980/ب902/د

ارسال نظرات