۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۷۳۷۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هیأت های عزاداری سیاست های نهضت حسینی را احیا کنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بقای اسلام بستگی به نهضت سیدالهشدا(ع) دارد، گفت: هیأت های عزاداری‌ باید سیاست‌های نهضت حسینی(ع)، روحیه جهاد و فداکاری نهضت حسینی(ع) را احیا کنند.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که محرم الحرام ماه سیدالشهدا است، اظهار داشت: ماه محرم ماه ظهور و بروز چراغ هدایت و کشتی نجات امت در عرصه توحید، عدل، جهاد، شهادت و فداکاری جهت احیای اسلام ناب محمدی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اباعبدالله الحسین(ع)، اصحاب، یاران و اهل بیت(ع) ایشان از جان خود گذشتن تا اسلام زنده بماند، گفت: زنده بودن اسلام به معنای تحقق حیات طیبه و رشد و تعالی مادی، معنوی، هدایت و قرب الهی است و همه این اهداف بلند اسلام در پرتو نهضت حضرت سیدالهشدا(ع) تأمین شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: بقای اسلام بستگی به نهضت سیدالهشدا (ع) دارد.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: فلسفه عزاداری در ماه محرم‌الحرام احیای شعائرالله و معارف اهل بیت(ع)، نشر معارف اسلامی و احیای مکتب حسینی، روحیه جهاد و شهادت‌خواهی از سویی و تعمیق محبت به اهل بیت(ع) به ویژه به امام حسین(ع)  همراه با بیان مظلومیت سیدالشهدا و بلند کردن پرچم امر به معروف و نهی از منکر در سایه این نهضت است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت هیأت‌های و دسته‌های عزاداری به مناسبت ماه محرم‌الحرام، بیان داشت: هیأت‌ باید سیاست‌های نهضت حسینی(ع)، روحیه جهاد و فداکاری نهضت حسینی(ع)، اخلاق نظیر نماز اول وقت، سیاست و برخورد حق و باطل در این نهضت همراه با بازتولید نهضت در زمان کنونی را احیا کنند./9453/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات