۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۳۶۰
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری:

رویش های امروز انقلاب محصول مکتب عاشورا است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رویش های امروز انقلاب محصول مکتب عاشورا است، گفت: تا روزی که یاد و نام امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی زنده باشد، حکومت اسلامی برقرار خواهد بود.
حجت الاسلام شاهسون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حبیب الله شاهسون، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز همزمان با نخستین روز محرم، در جمع عزاداران هیات امام حسن مجتبی(ع) شهرکرد، با بیان اینکه خدمت در هیأت امام حسین(ع) اجر و مزد فراوانی دارد که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: جذب قلوب با پول و زور نمی شود؛ دلها دست خداست و امام حسین(ع) دلهای همه ما را جذب خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه حضور در هیأت عزاداری امام حسین(ع) بر اساس محبت اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: اگر ما توفیق عزاداری پیدا می کنیم به خاطر آن است که امام حسین(ع) می خواهد؛ حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) اتفاقی و بر اساس قسمت نیست.

حجت الاسلام شاهسون با تأکید بر اینکه در مجالس روضه اباعبدالله باید از شهدا یاد کنیم تا آنها نیز از ما یاد کنند، خاطرنشان کرد: توصیه من به شما این است که همانند شهید حججی، یک شهید برای خود در نظر بگیرید و در همه حالات زندگی به او اقتدا کنید تا برکت در زندگیتان موج بزند.

وی به نقش بی بدیل شهدای مدافع حرم در امنیت و آسایش امروز کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگر مدافعان حرم نبودند امروز نمی توانستیم به راحتی علم امام حسین(ع) را بلند کنیم و مجلس روضه به پا داریم؛ ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در راه اهل بیت(ع) باید از همه زندگی خود بگذریم و آبرو بگذاریم تا رستگار شویم، افزود: شهید حججی در راه امام حسین(ع) از همه چیز خود گذشت تا به چنین مقامی رسید؛ برای امام حسین(ع) از همه چیز خود بگذرید تا به درجات رفیع برسید.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه رویش های امروز انقلاب محصول مکتب عاشورا است، تصریح کرد: شهید حججی یکی از رویشهای انقلاب بود که در مکتب عاشورا درس فداکاری گرفت و از همه خواسته های خود گذشت، تا در راه امام حسین سر دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید همه کارهای ما برای رضای خدا باشد تا نتیجه دهد، خاطرنشان کرد: اگر در مجلس روضه امام حسین(ع) برای رضای خدا حاضر نشویم، ذره ای فایده ندارد؛ اگر خدا عاشق ما شد، حسینی می شویم و این کار آسانی نیست.

حجت الاسلام شاهسون با بیان اینکه نتیجه حضور در مجالس روضه باید به خودشناسی بیانجامد، اظهار کرد: شهدای کربلا تا خود را اصلاح نکردند به آن مرتبه و جایگاه نرسیدند؛ بسیاری از خواص زمان امام حسین(ع) بودند که توفیق حضور در کربلا را پیدا نکردند و این به خاطر ناخالصی هایی بود که در وجودشان قرار داشت.

وی با بیان اینکه دین داری هزینه دارد، افزود: هر آنچه می خواهید در مجالس روضه امام حسین(ع) پیدا می شود؛ برای امام حسین(ع) به صورت هفتگی مجلس روضه برپا کنید تا عاقبت به خیر شوید.

امام جمعه سابق وردنجان مجلس امام حسین(ع) را پاک کننده گناهان دانست و افزود: تا روزی که یاد و نام امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی زنده باشد، حکومت اسلامی برقرار خواهد بود و نظام به راه خود ادامه خواهد داد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات