۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۲۷۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ملت ایران از عربده‌کشی یزید زمان نمی هراسد

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا آمریکا و اسرائیل را یزید زمان دانست و گفت: همانگونه که یزید دیروز در برابر امام حسین(ع) عربده می کشید یزید امروز در سازمان ملل متحد عربده کشیده است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت همزمانی هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری محرم گفت: امام حسین(ع) مکتب حق طلبی و ظلم ستیزی را به مسلمانان نشان دادند و معرفی کردند.

وی افزود: این مکتب بعد از هزار و 400 سال فوران جدیدی در انقلاب اسلامی داشت، همانگونه که در زمان امام حسین(ع) ظلم جامعه اسلامی را فراگرفته و بی عدالتی فراوان بود، در زمان امام راحل که فرزند عاشورا و اهلبیت(ع) بودند ظلم در ایران فراگیر شده و حق و عدالت فراموش شده بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل به پیروی از مکتب پیامبر اسلام قیام کردند، اظهار داشت: امام حسین(ع) مکتب آزادگی و حریت را جلوی راه انسان قرار دادند که نتیجه بندگی خدا است، هرکس بنده خدا شد قطعا نسبت به غیر خدا آزاد است و حرف دیگران و ستمگران در او اثری ندارد.

وی ادامه داد: کسی نمی تواند به بنده خدا ظلم کند و زور بگوید، کلیدی ترین شعار امام حسین(ع) هیهات مناالذله است و این شعار مکتب حضرت به شمار می رود، اگر کسی پیام مکتب امام حسین(ع) را درک کرده و غیر از شور، شعور حسینی داشته باشد در برابر ظلم نه تنها سر خم نکرده بلکه ایستادگی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که امام راحل با الهام از مکتب ثارالله در برابر ظلم پهلوی سرخم نکرد، ابراز داشت: بسیاری در طول تاریخ با ظلم کنار آمدند و سازش و سکوت کردند اما امام بزرگوار فریاد زدند و قیام کردند که منجر به انقلاب اسلامی شد.

وی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه پیروی از امام حسین(ع) بود، نخستین درس مکتب امام حسین(ع) بحث اخلاق درون و خودسازی است، اگر کسی در برابر طاغوت درون خود ایستادگی و مقاومت کرد پیرو مکتب امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم نفس اماره را طاغوت درون انسان دانست و خاطرنشان کرد: نفس اماره به انسان زور می گوید، کسانی که بی حیایی  و حرام خواری می کنند به دستور نفس اماره گوش می دهند، چگونه انسان پیرو مکتب امام حسین(ع) می شود که نمی تواند با طاغوت درون خود مقابله کند؟

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) یاد دادند که اگر کسی با طاغوت مبارزه کند در دامان خداوند و در دایره بندگی است و احساس آرامش می کند، در برابر ظلم و طاغوت چه درونی و بیرونی باید ایستادگی کرده و سر خم نکرد، در برابر خواهش های نفسانی و طاغوت باید مقاومت کرد؛ حضرت امام نیز ابتدا بر طاغوت درون خود پیروز شد و بعد توانست طاغوت بیرونی را شکست دهد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که کسی که از سیم خاردار نفس خود عبور نکرده باشد نمی تواند از سیم خاردار دشمن عبور کند، گفت: سید الشهدا به یاری دین الهی رفت اما امت حضرت را همراهی نکردند ولی امام خمینی(ره) با همراهی امت انقلاب را به پیروزی رساند، اگر انسان تکلیف خود را انجام دهد خداوند نیز یاری می کند.

وی افزود: نبرد حق و باطل از ابتدا بوده و تا قیامت وجود دارد، خط امام حسین(ع) شاخصه هایی دارد که یکی از مهم ترین آن ها طاغوت ستیزی است، اگر در برابر طاغوت سر خم نکردیم در خط سیدالشهدا  هستیم، رهروی راه امام حسین تنها عزاداری، گریه کردن و سینه زدن نیست که البته همه این ها قطعا لازم است اما باید طاغوت ستیز بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که مقاومت حسینی سرخم نکردن در برابر طاغوت و جبهه باطل است، اظهار داشت: بعد از 30 سال دفاع مقدس دوست و دشمن اذعان دارند که جمهوری اسلامی پیروزی شده است، اگر کسی از امام حسین(ع) و مقاومت حسینی بگوید اما از مقاومت یاران حضرت روح الله نگوید به امام حسین(ع) جفا کرده است.

وی ادامه داد: در برخی از منبرها در برخی از شهرها که جمعیت هزاران نفری دارند جفا می شود و یادی از امام و شهیدان دفاع مقدس و دفاع از حرم نمی  کنند، زمانی در همین کشور روضه امام حسین(ع) به صورت مخفیانه برگزار می شد اما به برکت فداکاری، ایثار و خون شهدا امروز عزاداری حسینی عمومی و پرشور برگزار می شود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که بعد از حضرت امام، خداوند فرزند دیگر از امام حسین(ع) را سکاندار کشتی انقلاب کرد، ابراز داشت: امام امروز ما فرزند عاشورا و شهید زنده فرهنگ مقاومت و عاشورایی است، فرهنگ حسینی و مقاومت همچنان زنده بوده و یارگیری می کنند.

وی آمریکا و اسرائیل را یزید زمان دانست و عنوان کرد: همانگونه که یزید دیروز در برابر امام حسین(ع) عربده می کشید یزید امروز رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد عربده کشیده است، ما ترسی از عربده کشی یزید نداریم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: همانگونه که امام حسین(ع) در عاشورا هیهات مناالذلة گفتند، حضرت روح الله و امام امروز ما رهبر معظم انقلاب نیز هیهات مناالذلة گفته و می گویند و تأکید کردند دشمن باید آرزوی سازش را به گور ببرد، فرهنگ مقاومت عاشورایی نترسیدن در برابر طاغوت است که اگر انسان بترسد زمین گیر می شود.

وی اضافه کرد: برخی که امروز می ترسند زمین گیر خواهند شد، طبیعت و کار دشمن و یزید عربده کشی است؛ اگر انسان از دشمن بترسد دیگر حسینی نیست، رهبر معظم انقلاب که فرزند عاشورا هستند مقاوم و حسینی وار در برابر طاغوت ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: اگر افرادی از یزید بترسند و پشت رهبر و اردوگاه حسینی را خالی کرده و به اردوگاه یزید چراغ سبز نشان دهند قطعا مشکلات بسیاری خواهیم داشت، فرهنگ عاشورا مقاومت در برابر طاغوت است، رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند که هزینه مقاومت از هزینه تسلیم و ذلت کمتر است.

وی افزود: اگر مقاومت کنیم و در برابر طاغوت ها بایستیم پایدار خواهیم بود و دشمن نمی تواند با تزیین شهرت، شهوت، قدرت و مال انسان را فریب دهد، قیمت انسان با بندگی خدا بسیار بالاتر است تا این که بخواهد بنده شهوت، ثروت و قدرت باشد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: اگر انسان بنده خدا باشد قیمت او به اندازه ای بالا می رود که جز خدا کسی نمی تواند او را بخرد، امروز حوزه مقاومت تنها در ایران نبوده و در عرص سیاسی خلاصه نمی شود بلکه نیازمند مقاومت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: انسان نمی تواند ادعای تبعیت از امام حسین(ع) کند اما طرفدار اسراف و تجملات باشد، دشمن امروز جنگ را همه جانبه کرده است، نمی شود که زبان انسان ادعای همراهی با امام حسین(ع) کند اما مدل لباس پوشیدن و زندگی او یزیدی باشد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر مقاومت کردیم خداوند وعده نصرت داده است و اگر تسلیم شویم قطعا ذلیل خواهیم شد، در حوزه ها، دانشگاه ها و مدارس باید درس مقاومت به افراد داده شود، امروز سکوت ذلت بار حرام است اگر اینمسائل را درک کردیم از محرم درس گرفته ایم و الا  محرم  برای ما همانند دیگر ایام خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات