۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۳۵۱
امام جمعه نجف:

رژیم صهیونیستی اولین حامی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان است

امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی اولین حامی همه پرسی استقلال کردستان عراق به شمار می آید.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: عملیات آزادسازی الحویجه آغاز شده و شاهد پیروزی های سریع نیروهای عراقی در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به درخواست و اصرار سران اقلیم کردستان برای برگزاری همه‎پرسی جدایی از عراق افزود: هر چه به زمان برگزاری همه‎پرسی نزدیک‎تر می‎شویم حجم محکومیت‎های داخلی و خارجی بیشتر می‎شود.

امام جمعه نجف تصریح کرد: تلاش رییس جمهور عراق برای مذاکره با سران اقلیم کردستان جهت مقابله برای برگزاری همه‎پرسی غلط است زیرا در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات شاهد همه پرسی خواهیم بود.

وی تاکید کرد که هرگونه تلاش برای تقسیم عراق محکوم به شکست است و این کشور متحد و یکپارچه باقی می‎ماند.

حجت الاسلام قبانچی از اعلام حمایت برخی کشورهای عربی از طرح همه‎پرسی ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی اولین حامی این طرح به شمار می آید و خواهان جدایی اقلیم کردستان از عراق شد.

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه، انفجار کپسول گاز در قم که منجر به کشته و زخمی‎ شدن چند تن از شهروندان عراقی شد را به خانواده‎های جانباختگان تسلیت گفت.

امام جمعه نجف ایام محرم را تسیلت گفت و اظهار داشت: امام حسین (ع) شهید مبانی و دفاع از آزادی، انسانیت و دین است. اشک بر مصیبت امام حسین (ع) کلید مبانی و ارزش‎های نهضت حسینی به شمار می آید./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات