۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۲۷۳۴۷

تاکید مقام سعودی بر حمایت از تروریست‌های سوری

وزیر امور خارجه سعودی در دیدار با رییس ائتلاف تروریستی سوریه، بر حمایت همه جانبه از این ائتلاف تاکید کرد.
دیدار عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان با ریاض حجاب رییس هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوری

به گزارش خبرگزاری رسا، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در دیدار با ریاض حجاب رییس هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوری -مورد حمایت ریاض- بر حمایت کشورش از تلاش های مخالفان بر ضد دولت سوریه تاکید کرد.

در این دیدار که روز گذشته در نیویورک با حضور اسامه نقلی مدیر امور رسانه ای وزارت خارجه سعودی وخالد بن مساع العنقری مدیر دفتر عادل الجبیر صورت گرفت، طرفین درباره آخرین تحولات سوریه، تلاش های بین المللی برای حل وفصل آن ونتایج نشست های ژنو در مورد سوریه گفت وگو کردند.

الجبیر در این دیدار بر آمادگی کشورش برای ارائه هر گونه کمکی به هیات مذاکره کننده مخالفان سوری برای تقویت وفعال شدن دوباره آنها با هدف همبستگی هر چه بیشتر مخالفان بر ضد دولت سوریه تاکید کرد.

ریاض در 6 سال گذشته در مسیر حمایت از مخالفان بشار اسد رییس جمهوری سوریه و تروریست های مسلح تقریبا همه تلاش های خود را به کار گرفت. در این مسیر عربستان با حمایت های مالی و تسلیحاتی نقش مهمی در پیروزی ها اولیه داعش در سوریه ایفا کرد و از طریق رسانه های خود به ویژه العربیه توانست تا از لحاظ رسانه ای نیز فضا را در جهت مخالف نظام سوریه شکل دهد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات