۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۲۷۳۴۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

انتصاب حجت‌الاسلام حسینی‌پور به عنوان امام جمعه موقت بندرعباس، راهپیمایی مردم بندرعباس در محکومیت اظهارات ترامپ و افزایش ۳۲ درصدی کشف کالای قاچاق از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، محمد جلالی قائم ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس پیش از برگزاری خطبه‌های نماز جمعه این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در حکمی حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور را به عنوان امام جمعه موقت بندرعباس منصوب کردند.

وی افزود: حجت‌الاسلام تقوی و حجت‌الاسلام فروزان نژاد نیز دو خطیب دیگر موقت بندرعباس هستند.

جلالی تصریح کرد: مقرر شده تا در زمان عدم حضور آیت الله نعیم‌آبادی در استان هرمزگان، نماز جمعه بندرعباس به امامت یکی از این ائمه جمعه موقت اقامه شود.

گفتنی است، حجت‌الاسلام حسینی‌پور امام جمعه موقت شهرستان اراک و همین طور رئیس شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی است.مردم بندرعباس اوج نفرت خود را از اظهارات ضد ایرانی ترامپ فریاد زدند

 راهپیمایی مردم بندرعباس در محکومیت یاوه گویی های ترامپ

نمازگزاران جمعه بندرعباس پس از برگزاری مراسم نماز جمعه در راهپیمایی ویژه‌ای بر علیه سیاست‌های خصمانه آمریکا بر علیه کشورمان شعار دادند.

راهپیمایان بندرعباس بر سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، آمریکا ننگت باد ننگت باد و ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، انزجار خود را از مواضع ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد اعلام کردند.

نمازگزاران بندرعباس که روحانیت در ابتدای صف آنان قرار داشتند، در گفت‌وگوهای کوتاهی با خبرنگار فارس در بندرعباس بر ضرورت اتخاذ مواضع استوارانه از سوی دولتمردان کشورمان در برابر اظهارات و رفتارهای خصمانه آمریکایی‌ها تأکید کردند.

همچنین راهپیمایان بندرعباسی از دولتمردان کشورمان خواستند که اگر آمریکایی‌ها خواستند از برجام خارج شده و یا مواضع ضد ایرانی خودشان را ادامه دهند، با قاطعیت خروج از برجام و از سرگیری فعالیت‌های مهم هسته‌ای را در دستور کار قرار دهند.

گفتنی است، در دیگر شهرهای استان هرمزگان نیز مردم پس از برگزاری مراسم نماز جمعه، راهپیمایی‌های مشابهی صورت گرفته است.

تولد ارتش‌های مردمی منطقه متأثر از اندیشه‌های امام خمینی(ره) است

 سردار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در مراسم رژه نیروهای مسلح در هرمزگان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن این هفته با اشاره به همزمانی آن با آغاز دهه نخست محرم اظهار داشت: امروز در لبنان، سوریه، فلسطین و یمن به‌تأسی از الگوی انقلابی و معنوی ملت ایران توسط جوانان ارتش‌های متکی بر روحیه دینی و معنوی ظهور کرده و تولد ارتش‌های مردمی منطقه متأثر از اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: 37 سال از تجاوز ناجوانمردانه دشمن به این سرزمین می‌گذرد اما هنوز در جنگ به‌سرمی‌بریم و کماکان از زیبایی‌های جنگ سخن می‌گوییم و از خاطرات آن متأثر می‌شویم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه "هشت سال دفاع مقدس یک حادثه بزرگ تاریخی هم برای کشور ما و هم برای جهان بود"، افزود: جنگ ما از تمامی جنگ‌ها از جمله جنگ ویتنام و جنگ شبه‌جزیره کره طولانی‌تر و گسترده‌تر بود و با این حال ما در آن به پیروزی رسیدیم.

رشید اضافه کرد: امام خمینی(ره) با طرح شعار نه غربی نه شرقی طرحی جدید با معرفی جمهوری اسلامی به جهانیان معرفی کرد کما اینکه امروز شاهد آن هستیم که نظم متکی بر آزادی و استقلال‌طلبی ملت ایران که توسط غربی‌ها همواره رد شده است به‌عنوان قدرتی مهم در جهان مطرح است.

وی گفت: برای نخستین بار پس از سال‌ها حاکمیت نظام دوقطبی شرق و غرب دنیا شاهد تولد یک نظام مردمی و ریشه دواندن آن بوده و هست.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز اینکه همه دنیا در آن زمان از صدام حمایت کردند، یادآور شد: اما این نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بودند که به پیروزی رسیده سرفرازانه جنگیدند.

وی با تصریح به اینکه همین آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در بمباران حلبچه دست داشتند اظهار داشت: همه باید امروز با واقعیت‌های اصلی جنگ آشنا شوند و بدانند جنگ چه بوده است و چه‌ کسانی علیه ایران اسلامی و ملت آن با صدام در آن زمان مشارکت کردند.

این فرمانده ارشد نظامی در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: دستاوردهای جنگ و اقتدار چهار دهه اخیر ایران اسلامی بدون معنویات و آموزه‌های معنوی و انقلابی امام خمینی(ره) میسر نبود.

رشید ادامه داد: دفاع جانانه ملت ایران در واقع ریشه در آموزه‌های سیاسی نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی متأثر از آن دارد که دنیا این را در محاسبات نظامی خود در نظر نگرفته بود.

وی گفت: مروری اجمالی در سال‌های پس از جنگ نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی به چه‌میزان از دستاوردها و ثمرات جنگ بهره گرفته است و به همین میزان به قدرت دفاعی و نظامی خود و همچنین افزایش استقلال خود افزوده است و امروز دنیا شاهد حذف صدام و حزب بعث است که همه دنیا در زمانی پشت سر آنها بودند و این در حالی است که ما اقتدار و عزت  خود را داریم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه پایداری و مقاومت و استقامت در برابر زورگویان همواره نتایجی همانند سربلندی و سرافرازی و افتخار در بر دارد، اظهار داشت: رستگاری و پیروزی در استقامت، پایداری و صبر است.

رشید اضافه کرد: امروز نیروهای حشد شعبی در عراق به‌عنوان یک نیروی معنوی و متکی به آموزه‌های دینی به‌خوبی نشان از الگوگیری از استقامت ملت ایران دارند.

وی گفت: امروز در لبنان، سوریه، فلسطین و یمن به‌تأسی از الگوی انقلابی و معنوی ملت ایران توسط جوانان ارتش‌های متکی بر روحیه دینی و معنوی ظهور کرده است و تولد ارتش‌های مردمی منطقه متأثر از اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء خاطرنشان کرد: امروز نقش مهم برادر بزرگوارمان سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه استقامت و مبارزه با صهیونیست‌ها و تروریسم تکفیری در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

رشید در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این وضعیت جدید منطقه نشانه تحقق وعده امام خمینی(ره) است که با تکیه بر معنویات می‌توان عزت و اقتدار خود را حفظ کرد و جلوی زورگویان را گرفت.

وی یادآور شد: امروز نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از جدیدترین دانش نظامی دریانوردی و تکیه بر امکانات داخلی با تسلط بر منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس به‌اعتراف خود آمریکایی‌ها ایران را به ابرقدرت این منطقه تبدیل کرده‌اند.

رشید تأکید کرد: اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران امروز مدیون راهبری‌ها و منویات رهبری فرزانه و مدبر انقلاب است که در این چند دهه کشور را به‌خوبی راهبری کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه "باید به آرمان‌ها و خون سرخ شهدا پایبند باشیم"، عنوان کرد: اگر امروز شاهد قراردادهایی همانند برجام هستیم باید بگوییم که این قراردادها و سایر دستاوردها در پی و به‌یمن قدرت بازدارندگی و اقتدار سیاسی نظامی ایران در جهان و منطقه میسر شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: هرگونه محاسبه اشتباه در منطقه توسط نیروهای بیگانه می‌تواند تبعات زیانباری برای آنها داشته باشد کما اینکه خروج از برجام توسط آمریکایی‌ها یک بار دیگر نشان خواهد داد آنها خویی جز تجاوز و تعدی به سایر ملت‌ها ندارند و تنها رویکردهای خودشان را مهم می‌دانند.

وی تأکید کرد: در صورت تجاوز هر کشوری به این سرزمین این خاک را به قتلگاه آنان تبدیل خواهیم کرد چرا که ما در دفاع مقدس نشان دادیم به هر کس قصد تجاوزگری دارد، امان نخواهیم داد

کشف کالای قاچاق ۳۲ درصد افزایش یافت

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور پس از بازدید از کشفیات کالاهای قاچاق در بندرعباس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 14 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در کشور کشف شده است عنوان کرد: میزان کشف کالای قاچاق در این مدت در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاها‌ی قاچاق کلان و سازمان یافته با همکاری گمرک کشف شده است، افزود: پرونده‌های بزرگ قاچاق بالای 500 میلیون تومان نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور مبارزه با کالای بزرگ و حجیم، تمرکز بر کارهای اطلاعاتی و حضور در مبادی گمرک را از اولویت‌های پلیس در مبارزه با قاچاق کالا برشمرد و بیان داشت: در استان هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است که 23 درصد بیشتر از سال گذشته است.

مومنی بزرگترین محموله قاچاق کشف شده در هرمزگان از ابتدای سال را به ارزش 360 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان کالای قاچاق از 23 کانتینر و یک فروند لنج باری در هفته گذشته کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان با جعل مدارک گمرکی و اظهار خلاف واقع قصد خروج این کالا از مبادی گمرک هرمزگان به مقصدهای دیگری در کشور داشتند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور به کشفیات مواد مخدر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 351 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده است که بیش از 200 تن از این مواد از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان کشف شده است.

مومنی خاطرنشان کرد: 80 درصد مواد مخدر کشف شده در استان‌های مرزی و پنج استان شرقی کشور بوده است./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات