۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۳۴۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

اجرای طرح مهر تحصیلی از محل موقوفات استان، برگزاری هزار برنامه توسط حسینیه های شاهد استان در هفته دفاع مقدس، صدور حکم شهرداری اهواز و برگزاری رژه نیروهای مسلح در استان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

حجت ‌الاسلام مرتضی فرهادی ‌نژاد، معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در چند شهرستان استان ابراز داشت: این طرح برای دانش آموزان مستعد و نیازمند روستایی و مناطق محروم است که در این باره در شهرستان شادگان ۲۵۰ بسته تحصیلی را با کمک آموزش و پرورش و بهزیستی این شهرستان پخش کردیم.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان با بیان اینکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسته تحصیلی در میان دانش آموزان نیازمند شهرک چمران ماهشهر توزیع شد، افزود: طرح پیوند آسمانی (تهیه جهیزیه) ویژه نیازمندان را در شهرستان ماهشهر برگزار کردیم که در طی آن ۲۵ دستگاه یخچال فریزر به زوج های جوان نیازمند و با همکاری کمیته امداد و بهزیستی اهدا شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه طرح پیوند آسمانی کشوری و در راستای اجرای نیات واقفان برگزار می شود، اظهار داشت: نیت بوده که مبلغ جهیزیه های خریداری شده از محل موقوفات پرداخت شود که چنین اقدامی عملی شد و در زمینه مهر تحصیلی هم نیت بر آن بود که از محل موقوفه به دانش آموزان مستعد نیازمند کمک شود.

حجت الاسلام فرهادی نژاد در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح با ویژه برنامه های متنوعی در شهرستان ها آغاز می شود که نخستین آن نصب پرچم عزا در امامزاده عبدالله شوشتر است که از صدا و سیمای استانی پوشش داده خواهد شد.

وی با اشاره به مراسم شیرخوارگان حسینی عنوان کرد: برنامه جهانی شیرخوارگان حسینی در اکثر بقاع متبرکه استان روز جمعه اول محرم با حضور مادران و شیرخوارگان برگزار می شود.

برگزاری هزار برنامه توسط حسینیه های شاهد استان در هفته دفاع مقدس

حسن نورانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به همزمان شدن هفته دفاع مقدس و ایام محرم گفت: بیش از هزار برنامه در حسینیه‌ های شهدای استان در این هفته و همزمان با دهه اول محرم برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۳ حسینیه در استان به نام شهدا مزین شده که از سوی خانواده ‌های آنها وقف کار فرهنگی شده است، افزود: با توجه به تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، جلسات قرآن، ختم صلوات، ختم قرآن و روایت‌ گری سیره شهدا در این حسینیه‌ ها انجام می ‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: در اهواز ۲۰ حسینیه شهید این مراسم را برگزار می ‌کنند.

این مقام مسؤول اظهار داشت: ۲۶ شهریور همایش تجلیل از پیرغلامان حسینیه ‌های شاهد استان برگزار و طی آن ۱۰۰ پیرغلام از پدران و مادران شهدا مورد تقدیر قرار گرفتند.

صدور حکم شهردار اهواز

محمدجعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز گفت: حکم منصور کتانباف به عنوان شهردار اهواز از سوی وزارت کشور ۲۹ شهریورماه صادر شد.

وی افزود: پس از صدور حکم از سوی وزارت کشور، رئیس شورای شهر و معاون عمرانی استانداری خوزستان با مراجعه به وزارت کشور حکم شهردار را با حضور آقای کتانباف دریافت خواهند کرد و پس از آن کار شهردار جدید اهواز آغاز می‌ شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه با تعطیلات آخر هفته مواجه شدیم اما احتمال نمی‌ دهیم که این پروسه بیشتر از دو یا سه روز زمان ببرد.

برگزاری رژه نیروهای مسلح در خوزستان

مراسم رژه نیروهای مسلح خوزستان همز‌مان با سراسر کشور در نخستین روز هفته دفاع مقدس صبح امروز در اهواز و سایر شهرهای استان برگزار شد.

این مراسم با حضور یگان‌ هایی از سپاه پاسداران، نیروی مقاومت بسیج، ارتش و نیروی انتظامی برگزار شد و نیروهای مسلح ایران اسلامی در این مراسم اقتدار خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات