۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۳۴۲
مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراک:

هدف گذاری و بصیرت سبب رشد طلاب می شود

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم (ره) اراک با بیان اینکه هدف گذاری و بصیرت سبب رشد طلاب می شود، گفت: طلاب باید در اظهار نظر و بیان انتقادات خود کاملا آزاد باشند تا بتوانند هویت طلبگی خود را پیدا کنند زیرا طلبگی با مفاهیم و گزاره های دین عجین شده است.
هویت طلبگی

حجت الاسلام علیرضا اسفندیاری مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم (ره) اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال الزامات افتخار طلاب به هویت طلبگی اظهار داشت: طلاب اگر در سوال کردن و نظر دادن آزادی کامل داشته باشند و اگر بتوانند به راحتی سوال بپرسند و نظرات خود را بیان کنند هویت خود را حفظ می کنند و به آن افتخار می کنند.

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم (ره) اراک اضافه کرد: اگر طلاب جرات بیان حرف و نظرات خود را نداشته باشند هویت خود را از دست داده و به فردی مجهول که چشم انداز روشنی ندارد تبدیل می شوند و در راستای جلوگیری از این امر طلاب باید به این نتیجه برسند که در سوال کردن و بیان عقاید خود آزادند.

حجت الاسلام اسفندیاری لازمه نشاط علمی و معنوی طلاب را ایجاد فضای مناسب برای عملی کردن  آموخته های خود دانست و بیان کرد: طلاب در این فضا نشاط علمی پیدا می کنند زیرا می توانند از آموخته های خود استفاده درستی داشته باشند.

علما الگوی اخلاقی طلاب باشند

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم (ره) اراک افزود: علما باید در بین طلبه ها حضور فعال داشته باشند و الگوی اخلاقی طلاب باشند تا طلاب بتوانند با الگو برداری از آن ها راه درست را پیدا کنند و به این صورت طلاب جوان بتوانند در راه رسیدن به اهداف خود موفق و سربلند باشد.

مدیر حوزه علمیه حاج محد ابراهیم (ره) اضافه کرد: حوزه علمیه قم دارای  رشته های تخصصی بسیاری است که طلاب برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید به این شهر سفر کنند.

حجت الاسلام اسفندیاری ابراز داشت: بهتر است در شهرستان ها نیز رشته های تخصصی نیز ایجاد شود تا از خروج طلاب تحصیل کرده از شهرستان جلوگیری شود و آن ها بتوانند در استان خود به تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند.

مدیر حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم (ره) بیان کرد: رشته های تخصصی ایجاد شده نیز باید کاربردی باشند و نیاز اجتماعی برای آنان وجود داشته باشد تا طلاب پس از ادامه تحصیل بتوانند از آموخته های خود در جهت پیشرفت و رشد جامعه اسلامی استفاده کنند.

به گزارش رسا، هم اکنون بیش از دو هزار طلبه زن و مرد در 24 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات