۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۳۲۹

سومین حرم اهل‌بیت، میزبان خیل عظیم شیرخوارگان حسینی بود

حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) امروز میزبان خیل عظیم شیرخوارگان حسینی بود.
شیرخوارگان شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، امروز در نخستین جمعه ماه محرم، حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) در شیراز، میزبان خیل عظیمی از مادرانی بود که شیرخوارگانشان را برای نذر قیام منتقم خون خدا کرده بودند تا همنوا با رباب، صدای لالایی و مدیحه‌سراییشان از جوار حرم امین ولایت، تا به عرش برسد.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد علی‌اصغر شش ماهه حسین(ع) در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون عراق ( کربلای معلی – نجف اشرف)،کویت، بحرین، قطر، عربستان سعودی (احساء، قطیف و اوجام )، سوریه، لندن، کانادا، هند، پاکستان، امارات عربی (دبی، شارجه، ابوظبی، العین)، عمان (مسقط)، آمریکا، دانمارک، سوئد، آلمان، هلند، ترکیه، آذربایجان و.... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

این همایش از سال 1382 از مهدیه تهران آغاز و به ‌مرور در سایر شهرها گسترش یافت و برای برگزاری این مراسم، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) تشکیل شد. این مراسم که تعداد شرکت‌کنندگان آن تنها در شهر تهران در سال ۱۳۹۰ بیش از یک‌صد هزار نفر تخمین زده شده است، در ایران ثبت ملی شده و درخواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو در همان سال ارائه گردید.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس، شاهرخ صبوری است که طبق گفته او، این همایش عظیم در شهر شیراز با محوریت حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و همزمان با این مكان نیز ۴۰۰ نقطه استان فارس میزبان خیل عظیم شیرخوارگان حسینی بودند.

وی اظهار داشت: سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در 300 نقطه برگزار شد و استان فارس هم به لحاظ تعداد نقاط و هم به لحاظ جمعیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

صبوری ضمن بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری دستگاه‌های مختلف و به‌همت مرکز فرهنگی خادمین عاشقان ثارالله(ع) برگزار می‌شود و امسال نیز چهاردهمین سال برگزاری این همایش است تصریح کرد: از 70 هزار دست لباس تهیه شده 40 هزار دست لباس میان مسئولان برگزاری این همایش در شهرستان‌های فارس توزیع  و 30 هزار دست لباس دیگر نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توزیع شده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس افزود: در حاشیه برگزاری این همایش ۶ غرفه سلامت با حضور ۱۲۰ نفر از كارشناسان و پزشكان دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مركز بهداشت والفجر در این حرم مطهر برای ارائه خدمات پزشكی رایگان و مشاوره به شیرخوارگان حسینی مستقر شدند.

وی با بیان اینكه این همایش با حضور حداكثر خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم نیز برگزار شده است، گفت: خانواده‌های شیرخوارگان حسینی در این همایش كشتار مسلمانان و كودكان بی‌گناه میانمار و یمن را محكوم كردند./۸۲۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات