۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۳۱۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

تاریخ عاشورا به صورت صحیح برای جامعه بیان شود

استاد حوزه قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را سبب بقای اسلام محمدی دانست و گفت: تاریخ و مسائل کربلا باید به صورت صحیح و دقیق برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، با اشاره به روایاتی در زمینه اهمیت برگزاری عزاداری در ماه محرم گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) همواره باید باشکوه تر و عظیم تر از گذشته برگزار شود.

وی افزود: عزاداری برای سیدالشهدا(ع) از شعائر به شمار می رود و اگر این شعائر بزرگ داشته شود و انسان ها به تعظیم آن اهتمام کنند یقینا نتیجه و آثار آن در جامعه، زندگی انسان، خانواده، بازار و بخش های دیگر نمایان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حب دنیا و ریاست، انسان را به بیراهه می کشاند، اظهار داشت: اگر انسان وابسته به دنیا نباشد و رضایت الهی را مدنظر خود قرار دهد می تواند جهت زندگی خود را به خیر و سعادت تغییر دهد.

وی قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را سبب بقای اسلام محمدی دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از انحراف دین اسلام قیام کردند و به شهادت رسیدند؛ بنابراین شهادت حضرت سبب بقای اسلام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که تاریخ و مسائل کربلا باید به صورت صحیح و دقیق برای مردم تبیین شود، ابراز داشت: آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی بسیاری در جریان عاشورا و عزاداری برای امام حسین(ع) وجود دارد که باید به خوبی بیان شود تا تأثیر لازم را داشته باشد.

وی عنوان کرد: کوفیان دارای نفاق بودند و با این که امام حسین(ع) را دعوت کرده بودند اما حضرت را تنها گذاشتند، زبان و قلب کوفیان یکی نبود که همان ویژگی نفاق است، اگر انسان زبان و قلب خود را یکی کرد می تواند اهل نجات باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر اظهار ارادت و محبت به اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: علاقه مندان و شیعیان اهل بیت(ع) باید در ظاهر و باطن ارادت و محبت خود به اهل بیت(ع) را نمایان کنند و همه شهر آثار این اظهار ارادت وجود داشته باشد، در عزای امام حسین(ع) تمام شهرها باید سیاهپوش و عزادار باشند و این کار اثر خود را خواهد داشت./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات