۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۲۷۳۱۴
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

دولت به دنبال توسعه سهم مشارکت سازمانهای مردم نهاد در اداره جامعه است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سازمانهای مردم نهاد نشانه بلوغ سیاسی و فکری و اقتصادی مردم است که در جامعه ما به میزان زیادی توسعه یافته است، دولت یازدهم نیز به دنبال توسعه سهم مشارکت این سازمانها در اداره امور جامعه است.
ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، معصومه ابتکار عصر امروز در همایش خانواده و توسعه پایدار که در سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: دولت دوازدهم با رای قاطع مردم و حمایتهای رهبری معظم انقلاب فعالیت خود را در اداره امور کشور آغاز کرد و تلاش می‌کند تا از همه زیرساختهای موجود برای خدمت به مردم، استفاده کند.

وی ادامه داد: در شهرستان شهرضا بیش از 40 نهاد مردمی و خیریه وجود دارد که نشان از توسعه یافتگی و فرهنگ والای مردم آن است، لازم است در کنار خدماتی که دولت و شهرداریها ارائه می‌دهند، سازمانهای مردم نهاد نیز تشکیل و توسعه پیدا کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سازمانهای مردم نهاد نماد فرهیختگی فرهنگی و بلوغ و اندیشه انقلابی پیشرو و توسعه یافته هستند که در راه ایجاد توسعه پایدار از مهمترین ارکان محسوب می‌شوند؛ ایجاد توسعه پایدار باید از مردم و حضور انها در صحنه آغاز شود.

ابتکار اضافه کرد: لازم است برای صیانت از ذخایر ملی همچون آب و خاک، سازمانهایی مردم نهاد تشکیل شود که بتوانند بدون ترس و لکنت زبان خواسته خود را در برابر مسؤولان مطرح کنند و از تخریب این ذخایر که با تمدن و حیات ما ارتباط مستقیم دارد، جلوگیری کنند؛ دولت دوازدهم در نظر دارد با مشارکت همه مردم اصول توسعه پایدار را در جامعه نهادینه کند.

وی تأکید کرد: اشتغالزایی یکی از مهمترین نیازهای کشور است اما امکانات کشور و شهرداریها در این زمینه جوابگوی نیاز کشور نیست، در دولت یازدهم زیرساختهای این مسأله تا حدودی فراهم وکارهایی انجام شد و لازم است در دولت دوزاهم تا به نتیجه رسیدن طرحهای پیشنهادی در این زمینه، تلاش کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در گذشته وامهای کوچک به متقاضیان کار داده شد اما از انجا که بدون آموزشهای لازم همراه بود تنها منابع کشور هدر رفت، دولت دوازدهم به دنبال واگذاری وامهای کوچک به متقاضیان ایجاد کارگاهها و کارآفرینان است تا همراه با ارائه آموزشهای کاربردی امکان ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

ابتکار اظهار کرد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی رعایت حقوق نسلهای اینده است، ما حق نداریم به بهانه ایجاد اشتغال منابع پایدار کشور را از بین ببریم، پس لازم است در این زمینه طرحهای جامعی در اختیار داشته باشیم؛ اگر منابع طبیعی کشور از بین برود حیات ما در روی زمین به خطر می‌فتد زیرا اینها همه سهم ما از ذخیر دنیا برای زندگی و گذران امور هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: اول مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نماد فرهنگ والای مردم جامعه است، کشور در شاخصهای اموزشی شاهد تحولات بسیاری بوده اما این تحولات در زمینه کاهش بیسوادی بانوان و افزایش مدارک تحصیلی آنها بیشتر بوده است چون هم زمینه مناسب برای حضور فعالی بانوان در جامعه بعد از انقلاب بهتر فراهم شده و هم همت والای بانوان بر این مسأله قرار داشته است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: تا پایان کار دولت دوزادهم 30 درصد از مشاغل مدیریتی کشور به بانوان منتقل خواهد شد، استانداران و فرمانداران وظیفه دارند تا زیرساختهای لازم برای این مسأله را فراهم کنند و گزارش آن را به این معونت ارسال کنند.

ابتکار همچنین تصریح کرد: اگر به دنبال رشد و توسعه شاخصهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در همه بخشها هستیم باید گفتمان اجتماعی را با محوریت خانواده و از دورن این نهاد اجتماعی آغاز کنیم؛ در همه دنیال کشورهایی که از نظر شاخصهای توسعه یافتگی در مراتب عالی قرار دارند، اقدامات اصلاحی خود را از نهاد خانواده و با هدف تأمین آرامش ان آغاز کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم در شرایطی اداره امور را در اخیتر گرفت که سیلوها خالی و تحریمهای ظالمانه امکان صادرات نفت را از بین برده بود اما همه ابرقدرتهای جهانی به سرکردگی امریکا در برابر گفتمان منطقی و مبتنی بر مرحمة ایران، تسلیم شدند و حقیقت را پذیرفتند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: گفتگوی رییس جمهور دوازدهم در سازمان ملل متحد مبتنی بر ادب و با شعار مسالمت و صلح طلبی بود، این اظهارات که در شأن ملت یاران بود، سخنان دشمنان نظام اسلامی را محکوم کرد./868/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات