۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۲۸۸
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

روحانیان مراقب اعمال و کردار خود در ایام تبلیغ باشند

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با تأکید بر این که روحانیان باید مراقب اعمال و کردار خود در ایام تبلیغ باشند، گفت: آخوندی می تواند در تبلیغ موفق باشد که ظاهر و باطن یکسانی داشته باشد؛ زیرا مردم به رفتار روحانیان دقت زیادی را دارند.
تبلیغ

حجت الاسلام حامد شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: تبلیغ مهم ترین کار برای روحانیان شمرده می شود.

وی افزود: طلبه زمانی می تواند سرباز واقعی امام زمان باشد که درس هایی که یاد گرفته را به مردم آموزش دهد تا مردم با دین اسلام آشنایی کامل داشته باشند.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که منبر رفتن یکی از کارهای طلاب در ایام تبلیغ است، ابراز داشت: اخلاص مهم ترین دستور العمل برای روحانیان تبلیغی بوده که با اخلاص کامل برای رضایت خدا منبر بروند.

وی خاطرنشان کرد: راستگویی در گفتار و رفتار مناسب یکی دیگر از کارهای مهم روحانیان در تبلیغ بوده و آخوندی می تواند در تبلیغ موفق باشد که ظاهر و باطن یکسانی را داشته باشد زیرا مردم به رفتار روحانیان دقت زیادی را دارند.

استاد حوزه علمیه ماهان با اشاره به این که روحانیان مراقب اعمال و کردار خود در ایام تبلیغ باشند، اظهار داشت: روحانیان در منبرهای خود احکامی را به مردم بیان کنند که مردم به آن ها نیاز داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطالب علمی و با  بیان خوب را روحانیان در کار خود داشته باشند زیرا مردم امروزه به دنبال روحانی می گردند که بیان خوبی را داشته باشد تا مطالب دین را به بیانی خوب  به مردم بیان کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با توجه به این که روحانیان به آن چه روی منبر بیان می کنند، عامل باشند، ابراز داشت: روحانی را مردم قبول دارند که به گفتار های خودش، هم عامل باشد.

وی در پایان گفت: مهارت روضه خوانی و سخنرانی را همه طلاب باید یاد بگیرند زیرا یک آخوند تبلیغی باید علاوه ببر منبر خوب، روضه خوبی را برای مردم بخواند./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات