۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۲۷۰
همزمان با نخستین روز ماه محرم و هفته دفاع مقدس؛

پنجاه و ششمين شهيد مدافع حرم پاكدشت تشييع شد

شهيد موسوي نژاد به عنوان پنجاه و ششمين شهيد مدافع حرم در پاكدشت تشييع و به خاك سپرده شد.
شهيد سيد جعفر موسوي نژاد شهيد سيد جعفر موسوي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهيد مدافع حرم سيد جعفر موسوي نژاد جوان 23 ساله، مجرد و اهل افغانستان در غربت از پدر و مادرش همراه با دو برادرش در منطقه فیلستان پاکدشت ساكن بود.

وي فرزندي از خانواده‌ي مذهبي است كه به طور خودجوش و از لشكر فاطميون در خط مقدم نبرد با نيروهاي تکفیری در تدمور سوريه حضور داشت.

اين شهيد كه براي نخستین بار در سوريه حضور يافته بود بعد از موفقيت هاي گوناگون و به درك واصل كردن عده زیادی از تکفیری ها سرانجام در اول شهريور ماه سال جاري به مقام پرافتخار شهادت رسيد.

امت شهيد پرور پاكدشت امروز قبل از نماز جمعه، با اين شهيد معظم در مصلي امام خميني(ره) پاكدشت وداع كرده سپس بعد از اقامه نماز دشمن شكن جمعه به امامت امام جمعه شهرستان بر پيكر اين شهيد معظم نماز اقامه كردند.

پيكر شهيد موسوي نژاد كه براي دفاع از حرم و حمايت از مقاومت مي جنگيد با حضور مقتدرانه امت شهيد پرور پاكدشت دوشادوش برادران جمهوري اسلامي افغانستان همچون گذشته به سمت ميدان معلم اين شهرستان تشييع و در نهايت به وصيت خودش مراسم تدفین ايشان در گلزار شهدای امامزاده جليل فيلستان پاكدشت برگزار شد.

حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در اين مراسم با ابراز اينكه شهادت خواست همه عاشوراييان است، گفت: مقام شهادت مقام والایی است و باعث كاسته شدن سختی وداع مي شود.

گفتني است لشکر فاطمیون گروهی متشکل از مهاجرین افغانستانی است که رزمندگانش از چند سال پیش تاکنون با تروریست های تکفیری در مناطق مختلف سوریه می جنگند.

شایان ذکر است طی سال های اخیر پیکر ده ها تن از شهدای افغانستانی مدافع حرم در شهرهای مختلف استان تهران تشییع و تدفین شده است.

این گزارش حاکی است شمار شهدای مدافع حرم پاکدشت تا امروز به 56 نفر می رسد كه از اين حيث پيشتاز در بين ديگر شهرستان ها است./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات