۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۲۷۲۶۲
در نخستین جمعه ماه محرم انجام شد؛

۲۸ شهر و شهرستان در استان هرمزگان میزبان همایش شیرخواران حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) هرمزگان با اشاره به برگزاری همایش شیرخواران حسینی در ۲۸ شهر و شهرستان استان هرمزگان، گفت: امسال از کشور آمریکا نیز در نشست هماهنگی مجمع جهانی حضرت علی اصغر در مشهد حضور یافتند و مستنداتی را از برگزاری مراسمات عزاداری در این کشور ارائه دادند.
شیرخواران حسینی در بندرعباس

حسن شریفی دبیر مجمع جهانی شیرخواران حسینی استان هرمزگان در حاشیه همایش شیرخواران حسینی در هیأت مذهبی بیت العباس بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: همایش شیرخواران حسینی به مدت 9 سال است که در بندرعباس برگزار می شود، این مراسم در سال نخست در 11 شهر و شهرستان برگزار شد درحال حاضر این رقم به 28 شهر و شهرستان افزایش یافته است.

وی افزود: شهرستان های ابوموسی، بستک، میناب، پارسیان، حاجی آباد، رودان، بندرلنگه، بندرخمیر، جزیره هرمز و قشم و حتی دهستانها و روستاهای استان هرمزگان میزبان برنامه های مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) هستند و هرساله در نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخواران حسینی را برگزار می کنند.

دبیر مجمع جهانی شیرخواران حسینی استان هرمزگان با اشاره به فلسفه شکل گیری همایش شیرخواران حسینی تصریح کرد: 13 سال پیش،  داوود منافی پور دبیرکل مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) خوابی می بینند که تعبیر خواب شان این بوده که به ایشان تاکید شده برنامه ریزی برای برگزاری مراسم شیرخواره شش ماهه حضرت علی اصغر(ع) صورت گیرد تا در نهایت این برنامه جهانی شود.

شریفی ادامه داد: امروزه شاهدیم این امر محقق شده و در نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخواران حسینی در 4300 شهر در 5 قاره جهان در ساعت های مختلف برگزار می شود اما رأس ساعت 10 صبح همه باهم نذرنامه را قرائت می کنند.

وی با بیان اینکه این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت تصریح کرد: این مراسم معنوی، نخستین بار در تهران و سپس سال بعد سه استان دیگر نیز ملحق شدند، سال چهارم حدود 13 استان و درسال پنجم نیز استان هرمزگان افتخار میزبانی این مراسم را پیدا کرد، به تدریج این آمار افزایش یافت به گونه ای که امروزه در سراسر میهن ایران اسلامی برگزار می شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) هرمزگان بیان داشت: در سالروز میلاد حضرت معصومه(س)، تمامی مسؤولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از کشورهای مختلف جهان اعم از کویت، لندن، ترکیه و سایر کشورهای جهان در کتابخانه بزرگ رضوی حضور می یابند و نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش ارائه می دهند، جالب اینکه در سال جاری از کشور امریکا نیز حضور داشتند و مستند برگزاری مراسم در این کشور را به حاضرین ارائه دادند، برای برگزاری مراسمات در امریکا، چندین خیابان را مسدود و یک هیئت عظیم راه انداخته بودند.

این همایش صبح امروز در هیأت مذهبی بیت العباس(ع) بندرعباس به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع)، شهید شش ماه کربلا با حضور گسترده مادران و کودکان شیرخوارشان برگزار شد.

در این مراسم مادران با بر تن کردن لباسهای هم شکل بر تن نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آن‌ها که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر (ع) نقش بسته بود، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به تصویر کشیدند.

در همایش شیرخوارگان حسینی مادران برای نوزادان خود نذرنامه خوانند و فرزندان خود را نذر راه و مسیر منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (ع) کردند.

در این مراسم مادران همراه با نوزادان خود درغم واقعه شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر (ع) طفل شش ماهه حضرت امام حسین (ع) و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان سوگواری کردند.

نظیر چنین مراسمی در دیگر نقاط استان هرمزگان با شکوه خاصی برگزار شد.

گفتنی است، شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون عراق، آمریکا، کانادا، انگلیس، دانمارک، آلمان، فرانسه، ترکیه، آفریقای جنوبی، آذربایجان، سوریه، عربستان، کویت، قطر، یمن، بحرین، امارات، لبنان، عمان، مصر، اردن، پاکستان، هند، افغانستان و تاجیکستان به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) و باهدف شعائر حسینی و تربیت نسلی انقلابی، اثبات حقانیت نهضت عاشورا، خلافت، امامت الهی و ربانی امام حسین(ع) همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود./851/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات