۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۲۷۲۵۴
نماینده مردم قم در مجلس مطرح کرد؛

واقعه کربلا همواره الگویی پویا و زنده/ کوچک ترین حرکت غیرمنطقی دشمن با پاسخی سخت مواجه خواهد شد

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح ایران گفت: اگر گلوله ای از پایگاه‌های آمریکا یا رژیم صهیونیستی به کشورمان شلیک شود، موشک‌های کشورمان قبل از اینکه گرد و غبار آن گلوله به زمین بنشیند در قلب تل آویو منفجر خواهد شد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم که در بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: واقعه کربلا تاریخ انقضا ندارد، بلکه همواره یک الگوی پویا و زنده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به سخنان امام حسین(ع) در کربلا درمی یابیم که ایشان فلسفه قیام خودشان را نه یک جنگ پایان پذیر بلکه یک جهاد مستمر امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند «کسی مثل من با کسی همانند یزید بیعت نخواهد کرد»؛ این یعنی تا ابد مسلمانان زیر علم طاغوت قرار نخواهند گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در دوران دفاع مقدس و فراز و نشیب‌های پس از انقلاب اسلامی اثبات کردند که ادامه دهنده خط امام حسین(ع) هستند و این امتحان‌ها را با ایثار خودشان با موفقیت پشت سر گذاشتند، یکی از دسیسه‌های دشمن به راه انداختن جنگی نابرابر در مقیاسی گسترده علیه کشورمان بود.

حجت الاسلام ذوالنور یکی از اهداف صدام از شروع جنگ تحمیلی را ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: دشمن می‌خواست کشورمان را در عرض یک هفته اشغال کند، اما رزمندگان اثبات کردند که آنها سخت در اشتباه بوده اند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی همه دنیا با پشتیبانی از صدام در برابر ایران به جنگ ایستاده بودند، عنوان کرد: دشمنان در دوران دفاع مقدس به دنبال تجزیه کشور ایران بودند و گروهک‌هایی را در این راستا در استان‌های مرزی فعال کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز در عراق و سوریه رخ می‌دهد، در تاریخ کشورمان بی سابقه نیست و این اتفاقات در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسط گروهک‌های ضد انقلاب رخ داد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به جنایت‌های گروهک‌های ضد انقلاب در ایران، اظهار داشت: باید دستگاه‌های فرهنگی قهرمانانی که توسط این گروهک‌ها به شهادت رسیدند را به مردم معرفی کنند، هر کدام از این شهیدان می‌توانند چراغ راه جوانان باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امضای قراردادها سایه جنگ را از سر ایران دور نکرده است، بلکه این حضور مردم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بازدارندگی ایجاد شده توسط نیروهای مسلح کشورمان سایه جنگ را از سر ایران دور کرد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح ایران، اظهار کرد: اگر گلوله ای از پایگاه‌های آمریکا یا رژیم صهیونیستی به کشورمان شلیک شود، موشک‌های کشورمان قبل از اینکه گرد و غبار آن گلوله به زمین بنشیند در قلب تل آویو منفجر خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «چرا باید قراردادها به گونه ای تنظیم شود که آمریکا هر غلطی کند نقض برجام حساب نشود، اما اگر ایران کار کوچکی انجام دهد نقض برجام محسوب شود؟»؛ عزت و اقتدار کشورمان به برکت پایبندی مردم به نظام است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌هایی همانند توان موشکی، هوافضا و شبیه سازی ژنتیک که کشورمان مورد تحریم‌های شدید است، تصریح کرد: رشد ایران در این زمینه ها علی رغم وجود تحریم های شدید دنیا را شگفت زده کرده است؛ دلیل اینکه کشور در این زمینه ها رشد کرد این است که این حوزه ها در اختیار دولت ها نبوده، اتصال به ولایت و رهبری داشته و افرادی که در آن عرصه فعالیت می کردند تفکر جهادی داشتند و ولایتمدار بودند./841/۲۰۲/ح

ارسال نظرات