۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۵۲۷۲۵۲
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

آمریکایی ها در مقیاس جهانی و منطقه ای با شکست مواجه شده اند

رحیم صفوی در تحلیل خود از عصبانیت و ناراحتی رییس جمهور آمریکا از انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران، گفت: آمریکایی ها در مقیاس جهانی و منطقه ای با شکست مواجه شده اند.
سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر جمعه 31 شهریورماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، تقارن هفته دفاع مقدس با محرم حسینی را یادآور این حقیقت دانست که کربلای ایران در امتداد کربلای حسینی معنا و مفهوم پیدا می کند.

وی افزود: رزمندگانی که در شلمچه، فاو و خرمشهر برای دفاع از اسلام، قرآن و ایران جنگیدند، اگر روز عاشورا هم بودند در کنار حضرت حسین بن علی(ع) می جنگیدند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: بدون تردید پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و دفاع مقدس به رهبری حضرت امام و با ایثارگری حدود پانصد هزار نفر شهید، جانباز و آزاده قهرمان توانست طعم تلخ شکست را به دو قدرت آن زمان بچشاند و توزیع قدرت در مقیاس جهانی و منطقه ایرا با چالش جدی مواجه کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس توانست بروز و ظهور قدرت جدیدی را به عنوان قدرت جهان اسلام و پدیده عظیم بیداری سیاسی ملت های اسلامی و مستضعفان جهان را بشارت دهد، اظهار داشت: پایان پیروزمندانه جنگ نه تنها سبب سرنگونی صدا و حزب بعث کافر عراق شد بلکه بزرگ ترین عامل برای استحکام، بقا و پیش روندگی انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا و در جهان اسلام گردید.

رحیم صفوی در ادامه با طرح این سؤال که آیا دولت های پس از جنگ توانستند از این پتانسیل انقلابی و روحیه جهادی جوانان ما برای سازندگی و پیشرفت کشور بهره ببرند، گفت: نیروهای مسلح 28 سال پس از پایان جنگ توانستند امنیت پایدار را در کشور ایجاد کردند تا دولت های پس از جنگ به آبادانی، پیشرفت و رفع مشکلات مادی و معنوی کشور بپردازند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح به وظیفه خودشان عمل کردند آیا دولت های پس از جنگ به وظیفه خودشان عمل کرده اند یا نه؟، ابراز کرد: پاسخ به این سؤال را هم مردم و هم دولت های بعد از جنگ باید بدهند اما ما هنوز در خرمشهر و آبادان مشکلاتی را می بینیم که هنوز به طور کامل حل نشده است.

بخش دیگری از سخنان مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به سخنان رییس جمهور آمریکا درباره ملت ایران اختصاص داشت که وی این سخنان را غیرمنطقی، غیرحقوق، ابلهانه و فریبکارانه خواند و گفت: سران 193 کشور جهان از این سخنان متوجه عدم تعادل روحی و روانی و عقلانی رییس جمهور آمریکا شدند.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا در مکانی که برای نگهبانی از صلح جهانی به وجود آمده است از نابودی کشور و ملت کره سخن گفت و از ملت ایران به عنوان حامی تروریست در منطقه نام برد و گفت که ملت ایران از فرهنگ و تمدن و ثروت غنی برخوردار است که البته این سخنان او حرف دل رژیم صهیونیستی بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به بیان تحلیل خود از عصبانیت و ناراحتی رییس جمهور آمریکا از ملت ایران، انقلاب اسلامی و دولت ایران پرداخت و با بیان اینکه آمریکایی ها در مقیاس جهانی و منطقه ای با شکست مواجه شدند، تصریح کرد: سخنان غیرعقلانی رییس جمهور آمریکا سبب تنفر روشنفکران و حتی عموم مردم آمریکا و جهان از او خواهد شد.

وی با اشاره به دو لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان و عدم دسترسی به اهدافشان در این دو لشکرکشی، گفت: آنها حتی نتوانستند حکومتی لائیک و دشمن با ایران را در عراق بر روی کار آورند چراکه مردم، روشنفکران و مرجعیت عراق یک قانون اساسی و پارلمان با اکثریت شیعی را در این کشور به وجود آوردند که با ایران دوست است.

رحیم صفوی با بیان شکست های دیگر آمریکایی ها در بحرین، یمن و سوریه با توجه به تریلیون دلار پولی که در این زمینه خرج کردند، اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا باید بپذیرد که قدرت جهنمی و شیطانی آمریکا در مقیاس منطقه ای و جهانی رو به افول است و جابه جایی مرکز ثقل قدرت جهانی از غرب عالم به سمت شرق عالم در حال حرکت است.

وی تأکید کرد: آمریکا دیگر تنها ابرقدرت نیست و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و آمریکایی ها در رسیدن به قدرت هژمون در منطقه غرب آسیا شکست خورده اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه شتاب گیری بیداری اسلامی مردم در سراسر جهان را سبب ایجاد تنفر و انزجار از علمکرد رژیم آمریکا دانست و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی ها در ایجاد خاورمیانه بزرگ شکست خورد ه اند.

وی گفت: امروز در مقیاس جهانی رنگ و بوی جاذبه فرهنگ آمریکایی از بین رفته است و در قرن حاضر و با مواضع تند و جنگ طلبانه رییس جمهوری فعلی آمریکا، افول و نزول قدرت آمریکا از نظر عقلانی، سیاسی و تاریخی اجتناب ناپذیر است و آمریکا و دولت آمریکا به سمت ناپایداری استراتژیک حرکت می کند.

رحیم صفوی با بیان اینکه قطب و قدرت جدید جهان اسلام در قرن حاضر مرکب از یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در حال شکل گیری است و امید است مسلمانان با وحدت علیه دشمن صهیونیستی بتوانند این قطب قدرت را در قرن بیست و یکم شکل دهند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه آمریکایی ها بایستی از این تغییر و تحول قدرت در مقیاس منطقه ای و جهانی و همچنین از ایران عصبانی باشند، ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی از آمریکا فاصله بگیرند و در این برجام بتوانند روابط اقتصادی و سیاسی خود را با ایران برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی که در سال 97 به بلوغ چهل ساله می رسند به فضل خداوند و توجهات حضرت ولی عصر(ع) و با روحیه حسینی و عاشورایی و رهبری حکیمانه و عزت آفرین حضرت امام خامنه ای و با وحدت و انسجام ملی راه خود را برای رسیدن به پیشرفت های مادی و معنوی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی برای رسیدن به آینده ای روشن و ایرانی قدرتمند، مستقل و پیشرفته تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داد. /920/۲۰۲/ح

ارسال نظرات