۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۲۷۲۴۶
حجت الاسلام متمسکی مطرح کرد؛

تأکید اهل بیت بر اقامه عزای حسینی

استاد حوزه علمیه با اشاره به تأکید اهل بیت(ع) بر اقامه عزای حسینی(ع) گفت: سیره علما و بزرگان ما نیز نشان دهنده توجه آنها به اقامه عزای امام حسین(ع) بوده است.
آماده شدن شیعیان کشمیر برای استقبال از ماه محرم و عزاداری اباعبدالله علیه صلوات الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام متمسکی در نخستین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت اقامه عزای امام حسین(ع) عنوان کرد: ائمه ما تأکید فراوانی بر اقامه عزای حسینی(ع) و زیارت آن حضرت داشتند.

وی افزود: امام رضا(ع) در این باره می فرمایند که هر زمان ماه محرم فرا می رسید دیگر کسی لبخند را بر لب های پدرم نمی دید و این موضوع نشان دهنده حزن و اندوه اهل بیت در عزای امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: سیره علما و بزرگان ما نیز نشان دهنده توجه آنها به اقامه عزای امام حسین(ع) بوده و امام خمینی(ره) که در برابر هیچ حادثه ای خم به ابرو نیاورد، در عزای امام حسین(ع) به شدت اشک می ریختند.

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای جلوگیری از اقامه عزای امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افراد و حکومت های بسیاری به دنبال مقابله با عزاداری امام حسین(ع) بوده اند اما هم اکنون نام امام حسین(ع) و عزاداری آن حضرت جهانی شده است.

حجت الاسلام متمسکی اضافه کرد: در زمان پهلوی نیز حکومت دست نشانده استکبار اجازه برگزاری مراسم عزاداری حتی در حسینیه ها و خانه ها را نمی داد اما امروز در تمام کوچه ها و منازل مراسم روضه برپا می شود.

وی ادامه داد: ماه محرم از ماه های حرامی است که حتی زمان اعراب جاهلی نیز حرمت این ماه را نگه می داشتند و جنگ و خونریزی در آن حرام بود اما افرادی که به ظاهر خود را مسلمان می دانستند در این ماه امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت رساندند.

این کارشناس دینی تأکید کرد: امروزه نیز کسانی که خود را به ظاهر خادم الحرمین می خوانند در حالی که مردم در مراسم حج به سر می بردند، مردم مظلوم یمن را بمباران کرده و از هیچ جنایتی فروگذار نکردند.

حجت الاسلام متمسکی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که این جنایتکاران را مسلمان می دانند نادان و کم فهم هستند چراکه این این جنایتکاران روی مشرکین و بت پرستان جاهلی را سفید کرده اند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات