۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۲۳۷
امام جمعه موقت بندرعباس:

ماه محرم بهترین فرصت تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه موقت بندرعباس، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه فرادینی دانست و گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین هرچه بهتر فلسفه قیام عاشورا و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام فروزان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس  امروز در آیین غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام که به مناسبت آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی ازمنکر و با حضور حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان برگزار شد گفت: دین مبین اسلام به عنوان آیین اجتماعی هرگز بی تفاوتی پیرامون خود را در باره گرفتاری های دیگران نمی پسندد چراکه هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی در ادامه افزود: از نگاه اسلام بالا ترین نمونه دوستی و مهرورزی به شکل امر به معروف و نهی از منکر نمود پیدا کرده است به همین دلیل در امر به معروف باید با احترام و ادب سخن گفت، به گونه ای که فرد خطاکار احساس شخصیت کند چراکه این احساس زمینه پذیرش را در وی تقویت می‌کند.

امام جمعه موقت بندرعباس تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از روی خیرخواهی و دلسوزی و بر پایه قانون و راه و روش صحیح باشد و با همراه شدن با افراد و تکریم صورت گیرد در غیر این صورت نتیجه برعکس خواهد بود.

حجت الاسلام فروزان نژاد تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر مختص فرد یا گروه خاصی نیست و باید همه اقشار خود را اجرای این واجب الهی مسؤول بدانند تا فرهنگ امر به معروف به نظارت اجتماعی تبدیل و در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پیامبران و امامان در زمان حیات خویش، دشواری هایی را برای منکر زدایی تحمل کردند، افزود: مقام معظم رهبری نیز مردم را به انجام این وظیفه الهی فرا خوانده و همگان را به اجرای این فریضه الهی سفارش می کنند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به دیدگاه قرآن پیرامون خصایص و ویژگی های مومنان واقعی تصریح کرد: این کتاب آسمانی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از صفات برجسته مؤمنان دانسته و چنین فرموده: «والمؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف وینهون عن المنکر» «مردان مؤمن و زنان مؤمن دوستان یکدیگرند، به نیکی فرمان می دهند و از ناشایست باز می دارند». 

حجت الاسلام فروزان نژاد ضمن تشریح آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر، فلاح و رستگاری، تقویت مؤمنان، اهل معروف شدن را از اهم این برکات دانست و گفت: محروم شدن از برکت وحی، نزول انواع عذاب های الهی، گرفته شدن برکت های الهی نیز از جمله آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه فرادینی دانست و افزود: در میان دستورات دین مبین اسلام و واجبات الهی، امر به معروف و نهی از منکر در صدر فرایض دینی قرار گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان همچنین به شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشت و گفت: فقهای اسلام معتقدند که  آمر به معروف و ناهی از منکر، ابتدا باید معروف و منکر را بشناسد سپس احتمال تأثیر در فرد مقابل را بدهد و بداند که او بنای تکرار گناه را دارد.

حجت الاسلام فروزان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محرم شورآفرین است و حرکت هایی را ایجاد می‌کند که مردم با داشتن هرگونه سلیقه ای به میدان می آیند و این خود می‌تواند زمینه ای برای تبیین هرچه بهتر فلسفه قیام عاشورا و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باشد./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات