۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۲۷۲۱۹
دادستان کل کشور:

مبارزه با یزیدیان در طول تاریخ ادامه دارد

دادستان کل کشور گفت: بی‌تردید هدف سیدالشهدا(ع) از قیام این نبوده که برای ایشان بر سر و سینه بزنیم و عزاداری کنیم، مهمترین درس قیام اباعبدالله مبارزه با ظلم و ستم است که در طول تاریخ ادامه دارد.
دادستان کل کشور در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد منتظری در چهارمین یادواره بزرگداشت 20 لاله جاودان روستای نعیم آباد شهرستان دامغان که شامگاه پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان استانی و شهرستانی دستگاه قضا، مدیران و روحانیان و اقشار مختلف مردم در حسینیه اعظم این روستا برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن محرم الحرام اظهار داشت: شهدا رهروان حقیقی راه امام حسین(ع) هستند که از هر شهر و روستا رهسپار شدند تا در دانشگاه بزرگ مکتب سیدالشهدا(ع) فارغ التحصیل شوند.

دادستان کل کشور برکات مکتب پرنور کربلای حسینی را برای شیعیان بی‌انتها عنوان و تأکید کرد: قیام امام حسین(ع) زوایا و ابعاد گوناگونی دارد که تبیین هر یک کتابهایی قطور و ساعت‌ها سخن گفتن می‌طلبد؛ وجود مقدس سیدالشهدا(ع) خورشیدی درخشان است که بازخوانی، تعمق و تدبر در باب قیام ایشان در قول و عمل برای ما حجت و عمل به فرمایشات ایشان بر ما واجب است.

وی با بیان اینکه فهم پیام عاشورا باید بعد مهم محافل عزاداری محرم و صفر باشد، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) از لحظه دعوتش برای بیعت با یزید در مدینه تا حضور در مکه، از خطبه‌های آتشین در کربلا تا شهادت در گودال قتلگاه، درس‌های بسیاری به ما آموخت و درهای بسیاری از سعادت بر روی بشریت گشود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه اقامه عزا و گریه بر امام حسین(ع) براساس روایات و احادیث به حدی ثواب دارد که آدمی از این همه توجه و ثواب شگفت‌زده می شود، تصریح کرد: اما بی‌تردید هدف سیدالشهدا(ع) از قیام این نبوده که برای ایشان بر سر و سینه بزنیم و عزاداری کنیم، مهمترین درس قیام اباعبدالله مبارزه با ظلم و ستد است که باید برای جوانان تبیین و تعمیق شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بُعد مبارزه با ظالمان در کلمات امام حسین(ع) تا لحظه شهادت می‌درخشد، اضافه کرد: سیدالشهدا(ع) به ما نشان می‌دهد که چگونه باید مبارزه کنیم و از جایگاه اسلام و قرآن محافظت نماییم؛ جریان یزید و یزیدیان در هر عصر و زمانی وجود دارد و وظیفه ما شناخت درست و حرکت در مسیر حق است.

وی شهدا را بهترین الگوهای عصر حاضر برشمرد و گفت: حرکت توفنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی ثمره خون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است آنها جانشان را در طبق اخلاص نهادند تا امروز شهرهای ما شرایط شهرهای عراق و سوریه و یمن و ... را نداشته باشد، آنها دینشان را به اسلام و میهن پرداخت کردند و حال نوبت ما است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به یاوه گویی‌های ترامپ علیه ملت ایران سخنان وی را معرف چهره کریه استکبار جهانی و آمریکا دانست و اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا آدم ابلهی است که در این جایگاه تأثیرگذار دولت ظالم ایالات متحده قرار گرفته، آنها ملت رشید ایران را چون استخوانی در گلوی خود می دانند، درمانده شده‌اند و نمی‌دانند چه خاکی بر سر خود کنند./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات