۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۲۰۸
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

سختی ها و امتحانات دنیا پس از توبه شیرین می شود

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دنیا با سختی و بلا همراه است، گفت: پس از توبه، همه سختی ها و امتحانات این دنیا برای انسان شیرین می شود.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب اول محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تقارن شروع دهه محرم و سال تحصیلی اظهار داشت: همچنان که همه محصلان آماده اند تا کسب علم و معرفت کنند، همه حسینیان آماده اند تا در مجلس امام حسین(ع) کسب علم و بصیرت کنند.

وی گفت: بنا برآیات قرآن، دنیا مثل کربلا محل سختی است؛ هنگامی که سیدالشهدا(ع) به کربلا رسید، فرمودند اعوذ بالله من الکرب و البلا؛ خداوند در سوره بلد می فرماید ما انسان را در شرایط سخت خلق کردیم، یعنی دنیا جای تن پروری نیست، دنیا امکاناتش محدود اما هوس های انسان نامحدود است و امکانات محدود و تقاضاهای نامحدود سختی ایجاد می کند.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: شخصی خدمت امام سجاد(ع) رسید و گفت که دعا می کنم که خدا من را امتحان نکند، امام فرمود این دعا از دعاهایی است که هیچگاه مستجاب نمی شود، سپس فرمودند بگو خدایا من را در امتحاناتت یاری کن. خدا یاران امام حسین(ع) را در سخت ترین شرایط یاری کرد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ضمن دسته بندی مسلمانان در جریان عاشورا افزود: طبق آیه قرآن مسلمانان سه دسته اند که در عاشورا نیز اینگونه بود: دسته ای طرفداران امام حسین(ع)، دسته ای طرفدار یزید و دسته ای بی طرف بودند؛ شگرد یزیدیان در هر زمانی این است که مردم طرفدار یزید شوند، اگر طرفدار یزید نشدند، تلاششان این است که طرفدار امام حسین(ع) هم نشوند، یعنی بی طرف باشند. از صحابی پیامبر(ص) کسانی بودند که در امتحان عاشورا مردود شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که دنیا یعنی کرب و بلا و با سختی و بلا همراه است، اظهار داشت: کوچکترین رزمندگان صحنه عاشورا به جز حضرت علی اصغر(ع)، حضرت قاسم بن حسن(ع) و حضرت عبدالله بن حسن(ع) و یکی دیگر از فرزندان امام حسن(ع) بودند که در کربلا به شهادت رسیدند و هر سه با سخت ترین حالتش جان داده اند؛ در عملیات کربلای چهار شاهد بودیم که رزمنده ای به سیم های خاردار گیر کرده بود و دشمن او را به رگبار بسته بود تا به شهادت رسید.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: آن حضرت فرمودند سکرات مرگ، ۱۰ مرحله بوده که ساده ترینش جان دادن است؛ در این دنیای پر از کرب و بلا، چه می شود که قاسم بن حسن(ع) می گوید این جان دادن من در کربلا احلی من العسل است. چه می شود که جان دادن زیر سم اسب ها از عسل شیرین تر می شود؟ و چه اتفاقی افتاده که نیکی به دیگران برای ما سخت است و کلاه گذاشتن سر دیگران شیرین می شود؟

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که بعد از توبه، همه سختی ها و امتحانات این دنیا برای انسان شیرین می شود، تصریح کرد: شهید حججی یک تکه از بدنش از میدان نبرد حق علیه باطل آمده است و این بدن را بعد از سر بدیدن، مُثلِه کردند و سپس سوزانده اند و جلوی حیوانات درنده انداختند، از پیکر این شهید تنها یک تکه گوشت برای مادرش آورده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با یاران خود چه کار کرد که شهادت برایشان احلی من العسل شد؟ از امام بخواهید در این دهه محرم، مرگ برایمان از عسل شیرین تر شود./822/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات