۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۲۷۱۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی کامل قاریان و تالیان کلام وحی با آیات ولایت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه از فرصت ماه محرم در مسیر تحکیم ولایت اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم، گفت: امروز ضروری است که قاری و تالی ما با مباحث آیات ولایت آشنایی کامل داشته باشد.
حجت الاسلام بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، همایش «طلایه داران قرآن و عترت»، مراسم تجلیل از قاریان طرح «با قرآن در رمضان» و برگزیدگان استان خوزستان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور در اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تقدیر از حضور پیشکسوتان و فعالان قرآنی در این مراسم گفت: ان‌شاءالله خداوند متعال شایستگی و توفیق بیشتری به همه ما عنایت کند تا هم در خدمت قرآن و هم در مسیر عترت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام انجام وظیفه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) درباره جایگاه محبت اهل‌بیت(ع) و زیارت امام حسین(ع) در ایمان انسان، اظهار داشت: ایمان کامل به خداوند نیازمند تبری جستن از دشمنان اوست. از این رو، انسان مؤمنی که با امام حسین(ع) پیوند ندارد، ناقص‌الایمان است؛ چرا که با وجود ایمان به خدا از دشمنانش تبری نجسته است.

این مقام مسؤول درباره فرارسیدن ماه محرم‌الحرام ابراز داشت: پیوند عجیبی میان قرآن و کربلای امام حسین(ع) وجود دارد؛ مرحوم علامه شیخ شوشتری در کتاب «خصائص‌الحسینیه» این پیوند را در فصلی به نام قرآن و حسین(ع) در این کتاب تبیین کرده است و مقارنه جالب توجهی میان قرآن کریم و امام حسین(ع) انجام داده است.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه فرقی میان قرآن و عترت وجود ندارد، خطاب به قاریان و فعالان قرآنی این برنامه گفت: از فرصت ماه محرم در مسیر تحکیم ولایت اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم؛ تقاضای من از قاریان و فعالان قرآن این است که امروز ضروری است که قاری و تالی ما با مباحث آیات ولایت آشنایی کامل داشته باشد.

وی افزود: دشمنان اهل‌بیت(ع) با استفاده از قرآن کریم علیه شیعه فعالیت می‌کنند؛ لذا ضروری است ما یک دوره تخصصی آیات ولایت اهل‌بیت(ع) را بگذرانیم و لازم است در زمینه محتوایی، این آیات را فرا بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از پیشکسوتان قرآنی، اتحادیه مؤسسات قرآن، مؤسسات قرآن، خانه‌های قرآنی، جلسات خانگی، مدرسان و گروه‌های تواشیح که بار فعالیت‌های قرآنی استان را بر دوش دارند و همچنین از صدا و سیما که پشتوانه این فعالیت‌هاست قدردانی کرد./9453/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات