۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۱۵۷

پیام آیت الله قبلان به مناسبت حلول ماه محرم الحرام

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت حلول ماه محرم پیامی صادر کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس در پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نوشت: با حلول ماه محرم به یاد هجرت حضرت محمد(ص) و هجرت امام حسین(ع) می افتیم. ایشان از مکه به سوی کوفه عزیمت کرد تا امت جدش را اصلاح کند و از گسترش بدعت و گمراهی در دین جلوگیری فرماید. امام حسین(ع) در این راه به شهادت رسید تا رسالتی که رسول الله(ص) برای آن مجبور به هجرت شد را حفظ کند.

وی رسالت هجرت را دعوت ایمانی به سوی وحدت، همکاری، جهاد نفس، مبارزه با کینه توزی و شهوت ها برشمرد و تصریح کرد: این دو هجرت نشان دهنده عظمت صبر و جهاد به عنوان نشانه های صبر در دل مومنان است. پیامبر اکرم(ص) با هجرت توانست چهره جهان را تغییر داده و از گمراهی به هدایت بکشاند و امام حسین(ع) نیز با این هجرت موفق شد بیداری و روحیه ایمانی را میان امت بازگرداند. این امام با سرسپردگی به نظام سیاسی منحرف که می خواست مردم را به ذلت کشانده و دین را به ابزاری برای سلطه طلبی تبدیل کند، ایستادگی کرد.

نهضت حسینی متعلق به همه بشریت است

این عالم لبنانی افزود: نهضت حسینی یک جنبش انسانی برای حفظ کرامت انسان است نه نهضتی شخصی و قبیله ای و گروهی و مذهبی. انقلاب اباعبدالله(ع) برای اصلاح همه بشریت بود و امام با این انقلاب درصدد بازگشت عزت و کرامت به امت بود. 

وی بر لزوم تبدیل مجالس حسینی به مدارس ایمانی و تربیتی برای همه طیف ها و مذاهب تأکید کرد و اظهار داشت: علما و خطیبان عزای حسینی باید از این مجالس محافظت کرده تا منبر حسینی به پایگاه دعوت به توحید و وحدت کلمه و محافظت از دین مبدل شده و از بدعت ها و تخیلات به دور بماند. حسین(ع) مدرسه ای را تاسیس کرد که همه آزادگان جهان از آن درس ها فرامی گیرند و بسیاری از ملت ها توانست با استفاده از این مدرسه از بندگی و استعمار آزاد شوند.

آیت الله قبلان تروریسم را دشمن دین و انسانیت توصیف کرد و ادامه داد: دشمنان اباعبدالله(ع) امروزه در قالب ظالمان و جنایتکارانی نمایان شده اند که به هتک حرمت ها پرداخته و درصدد نابودی اراده و تعظیم مردم به حاکمان فاسد هستند. تروریسم تکفیری و استعماری جلوه ای از ظلم و ستمی هستند که می خواهند ملت هایمان را با شعارهای دروغین فریب دهند. 

محکومیت درخواست اسکان دائمی آوارگان سوریه در کشورهای همجوار

وی همبستگی انسانی برای استفاده از دعوت نبوی و نهضت حسینی برای مبارزه با ظلم و فساد را مهم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: استعمار ظالم سبب تولد رژیم صهیونیستی در فلسطین شد تا شاهد بحران ها و مصائب در جهان عرب و اسلام و آواره کردن فلسطینیان از سرزمینشان باشیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان تلاش برای اسکان دائمی آوارگان سوری در کشورهای همجوار که از سوی رییس جمهور آمریکا مطرح شد را به شدت محکوم کرد و افزود: رهبران عرب و مسلمان باید همه تلاش خود را برای بازگشت آوارگان به سوریه انجام دهند چرا که این کشور به فضل دستاوردهای بزرگ ارتش و همپیمانان آن در مبارزه با باندهای تکفیری به سوی آرامش و ثبات گام برمی دارد.

آیت الله قبلان همبستگی ملی برای مقابله با تروریسم در لبنان را خواستار شد و تأکید کرد: معادله ارتش، ملت و مقاومت توانست لبنان را آزاد کرده و از مرزها حمایت کند. دولت باید به این ملت توجه کرده و امکانات لازم برای زندگی کریمانه را برایشان فراهم سازد./980/ب901/د

ارسال نظرات