۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۷۱۲۲
حجت‌الاسلام سلیمی:

آموزش‌ و پرورش باید حقوق عمومی را به مردم آموزش دهد

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آشنایی مردم با حقوق خود، گفت: آموزش‌های عمومی مردم از تکالیف دولت است و باید به صورت رایگان به مردم ارائه شود.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آموزش حقوق عمومی به مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: فضای دفاع از حق امروز به دلیل تکثر و پیچیده بودن قوانین پیچیده شده است.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کر: متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با قوانین و حقوق خود ممکن است مغبون شوند و حقی از آن‌ها ضایع شود.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: باید رسانه‌ها در این زمینه ورود پیدا کنند زیرا متأسفانه امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که رسانه‌ها با فعالیت‌های ژورنالیستی فقط به دنبال جذب مخاطب هستند و در تعمیق آگاهی‌های عمومی کمتر تلاش می‌کنند.

وی با بیان این که رسانه‌ها و نخبگان بیشترین سهم را در آگاه‌سازی عمومی مردم از حقوق خود دارند، گفت: ارتقای آگاهی‌های عمومی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید از طرق مختلف مردم را نسبت به حقوقشان آگاه کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نهادهای آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها هم باید به مسأله آموزش حقوق عمومی مردم ورود پیدا کنند زیرا این مسأله تحت عنوان آموزش‌های عمومی مطرح است که بر اساس قانون اساسی بر عهده دولت است و باید رایگان انجام شود./843/ت302/ب1

ارسال نظرات