۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۲۷۱۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین کبیر:

والدین بر نوع تفکر و رفتار مربیان مدرسه نظارت داشته باشند

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران گفت: نظارت والدین باید غیر مستقیم باشد، چون نظارت مستقیم گاهی اوقات سبب بروز مشکلاتی از قبیل سلب اعتماد و بدبینی می شود.
یحیی کبیر

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یحیی کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین چگونگی نظارت تربیتی و تحصیلی والدین در زمان حضور فرزند در مراکز آموزشی پرداخت و گفت: والدین باید به هنگام حضور فرزندشان در مدرسه به صورت غیر مستقیم بر رفتار و حرکات اخلاقی و اجتماعی فرزندشان نظارت کامل داشته باشند.

شمه ای از آسیب‌های نظارت مستقیم خانواده بر تربیت تحصیلی فرزندان

عضو هیأت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران ادامه داد: نظارت والدین باید غیر مستقیم باشد، چون نظارت مستقیم گاهی اوقات سبب بروز مشکلاتی از قبیل سلب اعتماد، بدبینی و غیره را به دنبال دارد.

والدین بر نوع تفکر، اعمال و رفتار مربیان مدرسه نظارت داشته باشند

وی بر اهمیت نظارت والدین بر نوع تفکر، اعمال و رفتار مربیان مدرسه تأکید کرد و اظهار داشت: پدر و مادر نباید فرزند خود را به هر مدرسه ای بسپارند و بپندارند همه مدارس از لحاظ تفکر و رویکرد اسلامی در سطح خوبی هستند، بلکه باید قبل از ورود فرزندشان به یک مدرسه ابتدا مسؤولان و مربیان آن مدرسه را به خوبی بشناسند تا مبادا کوک در حال رشدشان تحت تربیت سکولار محور، لیبرالیستی و غیره رشد کنند.

ویژگی های معلم تراز اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیر ویژگی های یک معلم تراز اسلامی را اینگونه توصیف کرد: معلم برای اینکه بتواند اثرگذار باشد باید ابتدا خودش تربیت شده باشد، با برنامه عمل کند و نسبت به رشد دانش‌آموزان تعهد و تقوای الهی را رعایت کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر شخص به معلمی کردن تنها به چشم شغل بنگرد و دغدغه ای جز پول در آوردن از آن نداشته باشد نخواهد توانست دانش‌آموزان را به سر منزل رشد و سعادت برساند.

اتصال به کلام وحی وابستگی‌های علمی را از بین می برد

وی با بیان اینکه علم باید از سرمنشأ کمال برگرفته شود، عنوان کرد: اگر مراکز آموزش بخواهند به استقلال علمی دست پیدا کنند باید در درجه اول به کلام وحی توجه داشته باشند؛ کلام وحی انسان را از وابستگی نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کبیر در پایان با اشاره به حدیث «الاسلام یعلو و لایعلی علیه» ابراز داشت: هر آنچه بشریت بدان محتاج است در اسلام به آن پاسخ داده شده است، بنابراین اگر انسان به وحی متصل شود، ضمن اینکه با شرق و غرب تعامل دارد، اسیر آنها نخواهد شد و به صورت کاملاً مستقل به راه خود ادامه خواهد داد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات