۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۲۷۰۹۶
سخنگوی جنبش الوفا الاسلامی بحرین در گفت‌وگو با رسا:

آل‌خلیفه «لعن یزید» را ممنوع کرده است/ «لبیک یا حسین» رمز شکست حصر آیت‌الله عیسی قاسم

سخنگوی جنبش الوفا الاسلامی بحرین با بیان آنکه آل‌خلیفه لعن یزید را در منبرها ممنوع اعلام کرده، گفت: در روز عاشورا با رمز لبیک یا حسین حصر خانگی آیت الله عیسی قاسم را خواهیم شکست
سید مرتضی السندی از روحانیان بحرین

حجت الاسلام سید مرتضی السندی سخنگوی جریان الوفاء الاسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به مسؤولیت خطیر سخنرانان و مداحان در آگاهی بخشی به مردم گفت: امروز مسؤولان آل‌خلیفه از هر رفتاری مانند فشار، ظلم، کشتار و سرکوب مردم بحرین فروگذار نمی‌کنند بنابر این دهه محرم ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش سطح معنویت مردم دارد و از همین منظر نقش منبرهای حسینی در بیداری و هشیاری مردم و آگاهی آنان نسبت به حقوق سلب شده از سوی حکومت بسیار زیرا است.

وی با تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: منبرهای عزای حسینی مردم را نسبت به مطالبه حقوق خود آماده می‌سازد. عاشورا مجموعه‌ای از اهداف معین را در طول تاریخ تشکیل داده است و این مساله تنها به جغرافیای عراق محدود نیست. منبرهای دینی متکفل افزایش سطح معنویات مردم در ایستادگی علیه ظلم است زیرا ظلم به هیچ نحوی استمرار نخواهد یافت و بهترین شاهد این سخن آن است که ما پس از گذشت هزاران سال هنوز هم عاشورا را احیا می‌داریم.

حجت الاسلام سندی خاطر نشان کرد: اگر مشکلات و مسائل با شمشیر، کشتار، تیراندازی، بمب‌گذاری یا سرکوب حل شدنی بود که امروز شاهد روز عاشورا نبودیم. حوادث و رخدادها با ارزش‌ها و ارزش‌های خود باقی می‌مانند از این رو ضروری است که از ظرفیت محرم الحرام برای افزایش آگاهی مردم استفاده کنیم. باید به مردم اطمینان خاطر داد که هرچند شرایط سخت و پیچیده باشد و زمان به درازا بکشد اما پیروزی به دست خواهد آمد. در پایان این خون است که بر شمشیر پیروز می‌شود همانگونه که امام حسین علیه السلام با خون خود بر طغیان، سرکشی و جبروت ظالم پیروز شد.

لعن یزید در منبرهای عاشورا ممنوع شده است
روحانی شیعی بحرین با اشاره به مساله بازداشت سخنرانان و مداحان و افزایش فشار برای برگزاری مراسم در دهه عاشورا تصریح کرد: دستگاه ظلم از روز عاشورا تا به امروز به خوبی تاثیر مساله عاشورا و مصیبت‌های امام حسین(ع) را به خوبی درک کرده است. نظام ظالم می‌داند که عاشورا مشعل هدایت و چراغ روشنگر راه عشاق امام حسین(ع) است. عاشورا الگوی تمام عاشقان است بنابر این تلاش بسیاری در طول زمان برای محو نام سیدالشهدا انجام شد تا آنجا که حتی مرقد ایشان را نیز تخریب کردند یا در زمانی مانع از زیارت عشاق اباعبدالله الحسین(ع) می‌شدند با این وجود نام امام حسین(ع) هنوز باقی است. حمد آل خلیفه یزید بحرین نیز همان شیوه‌ها را علیه مردم یمن در پیش گرفت اما به نتیجه نخواهد رسید.

سخنگوی جریان الوفا الاسلامی بحرین ادامه داد: آل‌خلیفه تلاش می‌کند تا از تاثیر انقلاب مبارک امام حسین(ع) بکاهد از این رو سخنرانان و مداحان را بازداشت و آنها را تهدید می‌کند که از لعن یزید بر منبرها پرهیز کنند. آنها به دنبال منبرهای دینی فارغ از مسائل سیاسی و مشکلات مردمی هستند. آنها به دنبال سیاسی کردن عاشورا بوده و از تشویق مردم برای قیام علیه ظلم به شدت واهمه دارند. چگونه می‌توان در مورد امام حسین(ع) سخن گفت اما به مساله ظلم اشاره نشود. چگونه می‌توان از جنایات طاغوت‌های زمان سخن بر زبان نراند و مدعی بود که در مسیر امام حسین(ع) هستیم. طاغوتیان زمان از آموزه‌های عاشورا ترس شدیدی دارند.

حجت الاسلام سندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محاصره آیت‌الله عیسی قاسم در منزلش در آستانه آغاز محرم اظهار داشت: سخنانی مبنی بر حضور مردم در اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در روز عاشورا برای شکستن محاصره منزل ایشان مطرح شده است و بنده معتقدم که این امر احیای واقعی ندای امام حسین(ع) در روز عاشور است زیرا ندای سیدالشهدا ندای دین و یاری اسلام است. آیت الله عیسی قاسم از بزرگان و از اجلای فقهای بحرین هستند بنابراین مردم تصمیم گرفتند تا با شعار «لبیک یا حسین» در روز عاشورا به سمت منزل شیخ عیسی قاسم رفته و محاصره را بشکنند. انشاء الله این اقدام بازتاب گسترده‌ای را در میان ملت بحرین برجای خواهد گذاشت و روح مجددی به کالبد انقلاب دمیده خواهد شد./981/ب914/ر

ارسال نظرات