۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۰۹۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

وظیفه مهم مبلغان تبلیغ رسالت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به وظیفه مهم مبلغان در جامعه دینی، گفت: مبلغ وظیفه دارد رسالت الهی را تبلیغ کرده و به چیز دیگری نیندیشد چرا که تمام عزت‌ها و آبروها در دست خداوند است و دنیا و آخرت همه انسان‌ها به او تعلق دارد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور ائمه جمعه و جماعات و مبلغان استان قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به آیه تبلیغ در قرآن مجید گفت: خداوند متعال می‌فرماید کسانی که پیام‌ها و رسالت‌های الهی را تبلیغ می‌کنند تنها از خداوند پروا داشته و نسبت به او خشیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه مهم  مبلغان در جامعه دینی افزود: مبلغ وظیفه دارد رسالت الهی را تبلیغ کرده و به چیز دیگری نیندیشد چرا که تمام عزت‌ها و آبروها در دست خداوند است و دنیا و آخرت همه انسان‌ها به او تعلق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه برجسته‌ترین واژه تبلیغ را در کلام الهی خطاب به رسول خداوند دانست و اظهار کرد: خداوند متعال خطاب به رسول خود می‌فرماید ای رسول ما آنچه را که به عنوان رسالت الهی بر تو نازل شده است به مردم ابلاغ کن زیرا اگر آن را مطرح نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پیشنهاد بیعت امام حسین(ع) با یزید ابراز کرد: امام حسین(ع) در معرفی خود فرمودند ما خاندانی هستیم که معدن رسالت و اهل بیت پیامبر بزرگوار هستیم آن یزیدی که پیشنهاد بیعت با او را می‌کنید مردی است که شراب‌خوار و فاسق و فاسد است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه اضافه کرد: حسین بن علی(ع) در ادامه سخنان خود خطاب به استاندار مدینه فرمودند هر کسی که مانند من و پیرو راه و روش من است با کسی که مانند یزید است هرگز بیعت نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به محشور شدن انسان‌ها در روز رستاخیز با امام و پیشوای خود تاکید کرد: اگر امامی مردم را دعوت به هدایت کند و مردم هم به ندای او لبیک گویند این افراد با امام خود محشور می‌شوند و اگر از او اطاعت کرده باشند در بهشت جاودانه خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه اگر رسول گرامی امامت امیرمومنان را تبلیغ نمی‌کرد زحمات آن حضرت نادیده گرفته می‌شد تصریح کرد: رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) مجریان ولایت خداوند متعال هستند در عصر غیبت هم ولی فقیه مبلغ و مروج و استمراربخش همان ولایتی است که قرآن مطرح کرده است.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به رسالت اصلی انبیا و معصومین(ع) گفت: کار اصلی ائمه معصومین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است چون امر به معروف و نهی از منکر دو آفریده از آفریده‌های خداوند است از این رو هر کس این دو را یاری کند خدا او را به عزت می‌رساند.

وی در پایان گفت: اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را نادیده بگیرد خداوند متعال او را خوار و ذلیل می‌کند از این رو انسان در مقابل هر باطلی باید حامی حق باشد و معروف را بزرگ و محترم بشمارد و آن را گرامی بدارد./873/پ202/ب1

ارسال نظرات