۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۲۷۰۸۴
حجت الاسلام سلیمی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش هدفدار برای استقلال علمی کشور

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تولید علمی بومی گفت: باید در کنار ارتباط علمی با دنیا در علوم تجربی و انسانی و سبک زندگی تولید علم بومی داشته باشیم.
حجت الاسلام سلیمی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که استقلال علمی کشور از چند نظر قابل توجه است، اظهار داشت: استقلال به معنی عدم ارتباط نیست زیرا ارتباط علمی یک امر پذیرفته شده و معقول است و دانشمندان باید هم افزایی علمی داشته باشند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دانشمندان بزرگ مسلمان مانند غزالی و ابوعلی سینا سفرهای علمی زیادی به منظور تبادل علمی داشته اند، گفت: علم را نمی شود در یک مرز محدود کرد.

وی با بیان این که باید برای رفع نیازهای علمی کشور تلاش کنیم، افزود: اگر در این زمینه کوتاه بیاییم کشور دچار یک نوع وابستگی پیچیده خواهد شد و به باتلاق وابستگی به خارج خواهیم افتاد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما باید در عرصه های مختلف علوم تجربی و انسانی و حتی سبک زندگی تولید علم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ما باید در عین حال که با دنیا ارتباط علمی داشته باشیم و برای رفع نیازهای خود تلاش کنیم باید هدفدار تلاش کنیم و تلاش هدفدار می تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: اگر تلاش علمی در کشور هدفدار نباشد و افق های دور مشخص نشده باشد دچار روزمرگی علمی خواهیم شد و ممکن است دچار نوعی سطحی نگری در بخش تولید علم بشویم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از تولیدات علمی سطحی عبور کنیم و کارهای موازی علمی و کپی‌برداری از دیگران از مشکلات این عرصه است؛ که اگر چاره اندیشی نکنیم آسیب های علمی خواهیم دید؛ بنابراین باید با جدیت جلوی این روند در کشور گرفته شود./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات