۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۲۷۰۷۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

انقلاب اسلامی ریشه در باورهای الهی و اسلامی دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ریشه انقلاب را در تفکر عاشورایی آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای الهی و اسلامی دارد و ما هر چه داریم از عاشورا و محرم داریم.
حجت الاسلام نعمت اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور طلاب، اساتید حوزه علمیه و مبلغان استان قزوین در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به عظمت ماه محرم گفت: ماه محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) است از خداوند منان مسئلت داریم که همه ما را جزء پیروان راستین و حقیقی اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و مروجین احکام الهی قرار بدهد.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: در سال های جنگ تحمیلی استکبار جهانی با حمله خود به جمهوری نوپای اسلامی این تصور و تلقی را می‌کرد که می‌تواند کار انقلاب را یکسره کرده و روند آن را کند و آهسته کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه ریشه انقلاب را در تفکر عاشورایی آن دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورهای الهی و اسلامی دارد ما هر چه داریم از عاشورا و محرم داریم امام راحل هم فرموده‌اند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با تلاش خالصانه خود انقلاب را زنده نگه داشتند خاطرنشان کرد: به جوشش درآمدن باورهای عمیق معنوی و دینی جوانانی که با عنوان مجاهد و رزمنده جنگیدند و مبارزه کردند موجب شد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و ارزش‌های آن پابرجا بماند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به تلاش‌های روحانیت در جهت ترویج احکام الهی ابراز کرد: روحانیت همواره در طول تاریخ مروج احکام الهی و تبلیغ فرهنگ ناب اهل بیت در فرهنگ شیعه بوده است تمام تلاش روحانیت این بوده که این چراغ نورانی را در میان مردم گرمتر کرده تا مردم بتوانند از این مسیر نورانی اهداف بلند زندگی فردی و اجتماعی خود را دنبال کنند.

وی در ادامه عاشورا و محرم را نقطه عطف تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: تاریخ اسلام را باید با عاشورا و محرم شناخت کار حسین بن علی(ع) در کربلا کار بسیار بزرگی بود از این رو روحانیت تا این دوره از زمان به خوبی توانسته است برای مردم جریان کربلا را تبیین و تشریح سازد.

حجت الاسلام نعمت اللهی در ادامه با اشاره به دلیل اهمیت داشتن عاشورا و محرم تصریح کرد: اینکه عاشورا و محرم نقطه عطف تاریخ است چون در عاشورا سخن از ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و فساد است خود امام حسین(ع) هم در بیانات خود فرموده‌اند که من برای احیای دین جدم قیام کردم.

وی در پایان گفت: حسین بن علی(ع) با قیام خود یک مسیر و راهی را به مردم نشان دادند که در تاریخ جاودان و ماندگار ماند عاشورا اگر نقطه عطف تاریخ جهان اسلام است حقیقتی است که تعلق به جامعه شیعی ندارد بلکه متعلق به تمام جهانیان است./873/پ202/ب1

ارسال نظرات