۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۲۷۰۶۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مراسم عزاداری همراه با شور و شعور حسینی باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه در مراسم عزاداری حسینی باید شور حسینی همرا شعور باشد، گفت: حضور و فعالیت روحانیان در مراسم عزاداری و هیأت های مذهبی نقش آفرین است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به در پیش رو بودن ایام محرم و آغاز مراسم عزاداری با حضور پرشور مردم و هیأت های مذهبی بیان داشت: مسؤولان هیأت‌های مذهبی و مداحان پرچم‌ داران امام حسین(ع) هستند.

وی با اشاره به حضور مبلغان و روحانیان در هیأت های مذهبی عنوان داشت: مراسم عزاداری حسینی باید با اخلاص برگزار شود و حرمت این ایام حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه تصریح کرد: روحانیان با استفاده از منبری که در ایام در اختیار دارند به تبیین و ترویج نهضت حسینی بپردازند و با بصیرت بخشی جلوی ورود خرافات به مراسم عزاداری را بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه هیأت های مذهبی باید صادقانه عزاداری کنند، عنوان داشت: در مراسم عزاداری حسینی باید شور حسینی با شعور حسینی آمیخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت رعایت حق الله و حق الناس در برگزاری مراسم عزاداری حسینی اظهار داشت: در این راستا حضور روحانیان و مبلغان نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه تبیین قیام عاشورا و احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم اعزام مبلغان و حضور در هیأت های مذهبی است، ادامه داد: این مهم باید سرلوحه فعالیت تبلیغی آنان قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را عامل حیات جامعه خواند و گفت: با تبیین این مهم ارزشها تقویت و جلوی ناهنجاری های اجتماعی گرفته می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) زمینه ‌ای برای رشد و تربیت است، عنوان داشت: در این راستا باید در هدایت و رشد طلاب ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: با بهره مندی از ظرفیت و توانایی تبلیغی طلاب در کنار دیگر مبلغان و روحانیان اعزامی باید به تبیین و انتقال نهضت عاشورا پرداخت.

وی بصیرت بخشی و آگاهی بخشی به جامعه را عاملی مهم در جهت مصون سازی جامعه در برابر توطئه های فرهنگی و مؤثرترین روش مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمنان خواند و گفت: در این راستا با بهره مندی از فرصت های تبلیغی باید از همه ظرفیت ها بهره مند شد./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات