۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۰۴۴
آیت الله صفایی بوشهری:

قیام امام حسین محدود به یک زمان خاص نبود

آیت الله صفایی بوشهری گفت: قیام امام حسین(ع) محدود به یک زمان خاص نبود بلکه خورشید فروزان هدایت الهی بود که خداوند تقدیر کرد در تمامی اعصار آینده همگان حسینی بیندیشند، حسینی عمل کنند، حسینی بمانند و حسینی محشور شوند.
آیت الله صفایی بوشهری

 به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، همایش طلایه داران تبلیغ با محوریت آسیب های اجتماعی و رسالت مبلغان، امر به معروف و نهی از منکر، قانون گرایی و مدیریت مصرف آب ۳۰ شهریور ۹۶ در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش اظهار داشت: مبلغان پرچمداران مکتب اهل بیت (ع) هستند.

آیت الله صفائی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قیام امام حسین (ع) محدود به یک زمان خاص نبود بلکه خورشید فروزان هدایت الهی بود که خداوند تقدیر کرد که در تمامی اعصار آینده همگان حسینی بیندیشند، حسینی عمل کنند، حسینی بمانند و حسینی محشور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتماد مردم به روحانیت اظهار داشت: مبلغان و روحانیان باید با استفاده از اعتماد مردم به آنان آنها را به سمت معارف حسینی هدایت کنند، معروف ها را تقویت کرده و منکرات را با لسانی مناسب و در قالب های صمیمی و معروف بیان کنند و در پیشگیری از منکرات بکوشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از این همایش اظهار داشت: مبارزه امام حسین علیه السلام با طاغوتیان باعث تنومند شدن درخت اسلام شد و اگر امروز اسلام جایگاهی دارد مدیون ایثار امام حسین علیه السلام است که تمام هستی خود را تقدیم راه دوست کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود خدامحوری و مبارزه با مستکبران را از وجوه مشترک انقلاب اسلامی و قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت امام (ره) با درسی و مدلی که از قیام عاشورا گرفته بود در قرن کنونی اسلام را احیا کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی افزود: دشمنی دشمنان روز به روز با انقلاب اسلامی بیشتر می شود و جنگ تحمیلی، تحریم ها، فتنه ۸۸ و اخیراً هم اظهارات سخیف رئیس جمهور امریکا عمق کینه، عداوت و دشمنی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی را نشان می دهد و در این میان نقش مبلغان در تقویت روحیه انقلابی مهم است.

حجت الاسلام الله داد ساتیان نژاد، معاون فرهنگی دادگستری استان بوشهر بر لزوم ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت همه اقشار و گروه ها و به ویژه روحانیت به دلیل جایگاه والایی که در نظام دارند و پایگاه مردمی که بین مردم دارند در خط مقدم صلح سازش قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد اکبری، کارشناس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در بخش دیگری از این همایش به تشریح اولویت های امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

حجت الاسلام یعقوب شاهمیری، از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بخش دیگری از این مراسم به ذکر توسل و مرثیه خوانی سرور و سالار شهیدان در ازای امام حسین پرداخت./۸۴۶/د103/ب1

ارسال نظرات