۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۰۲۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تضعیف جریان های انقلابی بالاترین خدمت به دشمن است

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اگر با ولایت فقیه باشیم به انقلاب آسیب نمی رسد و این همان محتوای عاشورا است، گفت: بالاترین خیانت به نظام و بالاترین خدمت به دشمن تضعیف جریان های انقلابی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آیین معارفه امام جمعه جدید شهر فارسان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار کرد: مدارس و آموزش و پرورش باید ترویج دهنده علم جهت دار باشند و علمی جهت دار است که انسان را به توحید برساند.

وی با بیان اینکه علم جهت دار در همه علوم از شیمی و فیزیک گرفته تا دروس حوزوی پیدا می شود، تصریح کرد: متولیان امور علمی کشور باید به ذهنیت علمی فرزندان جهت بدهند و به یقین این کار آسانی نیست؛ اگر جهت علمی در راستای توحید باشد کمال انسانی را به همراه خواهد داشت.

بصیرت عاشورایی مهمترین نیاز امروز جامعه است

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ایام محرم الحرام اشاره کرد و با بیان اینکه ایمان و بصیرت عاشورایی مهمترین پیام حادثه کربلا است، گفت: متأسفانه امروز آنقدر در ظواهر و تشریفات عاشورا غرق شده ایم که از پیام اصلی آن فاصله گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه پیام عاشورا علم، زنجیر و سینه زنی نیست، خاطرنشان کرد: اگر چه باید برای امام حسین(ع) سینه و زنجیر هم زده شود اما یادمان نرود که ایمان و بصیرت مهمترین پیام عاشورا است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی بصیرت عاشورایی را مهمترین نیاز امروز جامعه برشمرد و افزود: هیچ چیز برای جامعه امروز نباید به اندازه ولایت و امامت مطرح باشد؛ باید همه چیز قربانی راه ولایت و ذوب این نگاه شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه متأسفانه اسیر بازیچه های سیاسی شده ایم، ابراز کرد: متأسفانه با نامهای مختلف به جان هم افتاده ایم و این بزرگترین خسران امروز کشور است.

وی با بیان اینکه شاخص را فراموش کرده ایم و دچار حاشیه شده ایم، تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب مدام از انقلابی گری سخن می گویند و مسؤولان را به حمایت و تقویت جریانهای انقلابی توصیه می کنند به خاطر آن است که راه را گم نکنیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اگر با ولایت فقیه باشیم به انقلاب آسیب نمی رسد و این همان محتوای عاشورا است، گفت: بالاترین خیانت به نظام و بالاترین خدمت به دشمن تضعیف جریان های انقلابی است.

وی تقویت جریان های انقلابی از سوی مسؤولان و حوزه های علمیه را از ضرورتهای امروز کشور برشمرد و اظهار کرد: باید روحیه جهاد و مقاومت که برگرفته از دوران دفاع مقدس است در کشور زنده بماند که اگر این شد ناامیدی دشمن را به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم شهرستان فارسان در صحنه های مختلف نظام به ویژه در عرصه نماز جمعه تصریح کرد: وصف رشادتهای مردم شهرستان فارسان زبان زد خاص و عام است؛ بکوشیم از ظرفیت نماز جمعه آن طور که باید در راستای رشد و پویایی همه جانبه شهرستان بهره مند شویم.

وی حمایت از امام جمعه را وظیفه همگانی دانست و گفت: یادمان نرود رشد و شکوفایی در سایه همدلی و همفکری محقق می شود؛ بکوشیم با اتحاد و برادری و حمایت از جایگاه نماز جمعه شهری آباد و معنوی داشته باشیم./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات