۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۰۲۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

دولت میانمار با چراغ سبز کشورهای غربی مسلمانان را قتل عام می کند

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی باید فشار و موضع گیری های خود را نسبت به دولت میانمار بیشتر و عملی تر کنند، گفت: تنها بیانیه دادن کافی نیست بلکه برای توقف جنایت های میانمار نیازمند اقدام عملی از سوی همه کشورها به ویژه دولت های اسلامی هستیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در تجمع اعتراض اساتید و طلاب حوزه علمیه بهشهر در محکومیت جنایت های دولت میانمار بر سر مسلمانان این کشور، این جنایت ها را نسل کشی آشکار مسلمانان این کشور از سوی دولت میانمار دانست.

وی با بیان این که جامعه جهانی باید نسبت به این جنایت های آشکار واکنش عملی نشان دهند، افزود: متأسفانه مجمع سالانه عمومی سازمان ملل بدون اقدام و واکنش عملی در برابر این جنایت های قرون وسطایی به اتمام رسیده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشورهای جهان باید این جنایت های دولت میانمار را محکوم کنند، خاطرنشان کرد: فشارهای جهانی به دولت جنایت کار میانمار باید بیشتر شود تا این کشور دست از نسل کشی مسلمانان این کشور دست بردارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنایت های دولت میانمار بر علیه مسلمانان این کشور در سایه سکوت و  چراغ سبز آمریکایی ها صورت می گیرد، تصریح کرد: آمریکایی ها که خود را مدافع حقوق بشر می دانند در برابر این جنایت ها موضع سکوت گرفته اند که نشان دهنده موافقت با این نسل کشی هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه مجامع بین المللی تنها جایگاه تشریفاتی پیدا کرده اند، خاطرنشان کرد: سازمان ملل و شورای امنیت تنها در مسیر خواسته های نامشروع چند کشور استکباری گام بر می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که سازمان های بین المللی وجاهت قانونی خود را در برابر دفاع از حقوق انسانی از دست داده اند، تصریح کرد: مجمع عمومی سازمان ملل در حالی برگزار شد که متأسفانه سران کشورهای غربی به جای پرداختن به مسائل مهم جهان به ویژه موضوع نسل کشی میانمار به مسائلی پرداختند که منافع آنها را تأمین می کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سازمان ملل و شورای امنیت به ابزارهایی برای دفاع از منافع نامشروع چند کشورهای استکباری جهان تبدیل شده است، افزود: مجامع بین المللی باید به وظیفه ذاتی خود در برابر ملت ها عمل کنند نه این که در پی منافع استکباری چند کشور زورگو در جهان باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز مسلمانان روهینگیا در یک شرایط بسیار اسف بار زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: مسلمانان میانمار از ترس جنایت های ارتش این کشور به کشورهای همجوار روی آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که وضعیت زندگی و معیشت مسلمانان میانمار در یک شرایط بحرانی و هشدار دهنده قرار دارد، تصریح کرد: جدای از مسلمان بودن، ملت های جهان از نگاه انسانی باید در برابر این وضعیت غیر انسانی اعتراض کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در برابر سکوت کشورهای غربی به ویژه آمریکا و همچنین مجامع بین المللی، دولت میانمار تاکنون اقدام مشخصی در خصوص اصلاح رفتار ضد انسانی خود در برابر مسلمانان این کشور انجام نداده است، خاطرنشان کرد: حمایت های آمریکا و دیگر کشورهای غربی از دولت میانمار موج گستاخی بیشتر این دولت در برابر مسلمانان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایت های میانمار این سکوت را همراهی با کشورهای غربی دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی بار دیگر وابستگی و زیر سلطه بودن خود را با سکوت در برابر این جنایت ها نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جنایت های میانمار دل هر انسانی را آزرده خاطر کرده است، بیان داشت: متأسفانه آن طور که شایسته بود کشورهای اسلامی موضع گیری مناسبی در برابر این نسل کشی آشکار نداشتند و این نشان از وابستگی کامل آنها به غرب است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که سازمان های به اصطلاح حقوق بشری در برابر کوچکترین و بی اهمیت ترین مسأله در کشورمان به انتشار بیانیه و اظهار نظر اقدام می کنند، گفت: متأسفانه همین سازمان ها در برابر چنین جنایت های آشکاری سکوت کرده و با چراغ سبز خود این نسل کشی آشکار را تأیید می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورهای اسلامی باید از خواب غفلت بیرون آیند و به رسالت تاریخی خود در برابر امت اسلام عمل کنند، افزود: این واقعاً جای تأسف دارد که فرد مسلمانی در یک  نقطه دیگری از جهان در شرایط بد به سر ببرد و دیگر کشورهای اسلامی بی تفاوت از کنار آن بگذرند و این بر خلاف سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی باید فشار و موضع گیری های خود را نسبت به دولت میانمار بیشتر و عملی تر کنند، بیان داشت: تنها بیانیه دادن کافی نیست بلکه برای توقف جنایت های میانمار نیازمند اقدام عملی از سوی همه کشورها به ویژه دولت های اسلامی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب از ترس گسترش و جهانی شدن اسلام حقیقی هر روز به اقدام جدیدی علیه اسلام و امت اسلامی دست می زنند، خاطرنشان کرد: امروز علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های آشکار با حقیقت اسلام، نور محمدی همه عالم را فرا گرفته و در حال گسترش و جهانی شدن است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز علیرغم همه دشمنی ها و توطئه ها علیه اسلام ناب و حقیقی، تنها رسوایی برای کشورهای مستکبر و زورگوی جهان باقی مانده است، تصریح کرد: اسلام هر روز در دنیا عزیز تر و بیشتر در قلوب ملت ها نفوذ می کند و این به برکت نورانیت و حقیقت شریعت محمدی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه ملت های مظلوم جهان را تنها نخواهد گذاشت و مدافع حقوق آنها خواهد بود، گفت: تا جایی که می توانیم از کشورهای مظلوم و مستضعف جهان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد نور و حقیقت اسلام ناب در جهان خاموش شود./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات