۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۲۷۰۱۹
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

امام جمعه جدید فارسان معرفی شد

حجت الاسلام ملکپور، طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان امام جمعه جدید شهر فارسان منصوب و معرفی شد.
معرفی امام جمعه جدید شهر فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مراسم معارفه امام جمعه جدید فارسان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسؤولان، خانواده شهدا، طلاب و روحانیان شهرستان فارسان به میزبانی مصلای امام حسین(ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حمید ملکپور، از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مدت 3 سال به عنوان امام جمعه جدید شهر فارسان منصوب شد و از زحمات حجت الاسلام حسین جمالی زاده قدردانی به عمل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به حضور پرشور مردم شهرستان فارسان در صحنه های مختلف نظام خصوصا در عرصه نماز جمعه تصریح کرد: وصف رشادتهای مردم شهرستان فارسان زبان زد خاص و عام است؛ بکوشیم از ظرفیت نماز جمعه آن طور که باید در راستای رشد و پویایی همه جانبه شهرستان بهره مند شویم.

وی حمایت از امام جمعه را وظیفه همگانی دانست و گفت: یادمان نرود رشد و شکوفایی در سایه همدلی و همفکری محقق می شود؛ بکوشیم با اتحاد و برادری و حمایت از جایگاه نماز جمعه شهری آباد و معنوی داشته باشیم.

حجت الاسلام حمید ملکپور، امام جمعه جدید فارسان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه نماز جمعه برای آن است که در مسیر نور الهی قرار گیریم، خاطرنشان کرد: از آنجایی که اهل همین استان هستم با وضعیت شهرستان و روحیه مردم آشنایی کامل دارم؛ انشالله بتوانم با کمک مردم به رسالت خطیر خود بپردازم.

وی استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده شهرستان را لازمه رشد و پویایی همه جانبه بیان کرد و افزود: به یقین نقش جوانان در رشد فکری، معنوی، اقتصادی، اجتماعی و در یک کلام رشد همه جانبه شهرستان غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام ملکپور، ساماندهی امور فرهنگی را از مهمترین اولویتهای خود در شهرستان فارسان بیان کرد و ادامه داد: در این راستا تهیه و تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان از ضرورتها است.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به قرائت حکم حجت الاسلام حمید ملکپور به عنوان امام جمعه جدید فارسان پرداخت.

گفتنی است در حکم انتصاب حجت الاسلام ملکپور آمده است: جناب حجت الاسلام آقای حمید ملکپور دام افاضاته، ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای حسین جمالی زاده، دامت توفیقه امام جمعه محترم سابق، بر اساس موافقت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و تأیید حضرات آیات، علمای اعلام، جنابعالی به سمت امامت جمعه شهرستان فارسان به مدت سه سال منصوب می شوید.

ان شاءالله تعالی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف آشنا ساخته به وحدت و همبستگی دعوت کنید و از تفرقه واختلاف برحذر دارید.

امید است روحانیون معظم، اهالی محترم به خصوص ارگانها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته همکاری لازم را در انجام هر چه با شکوهتر نماز جمعه در محل با جنابعالی داشته باشند. از خدای متعالی موفقیت همگان را مسألت داریم./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات