۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۲۷۰۱۷
دبير جامعه روحانيت كاشان:

معرفت الله نخستین گام ثبات در دين است

دبير جامعه روحانيت كاشان از معرفت الله به معناي معرفت صحيح به خدا نام برد و گفت: معرفت الله نخستین گام ثبات در دين است.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، چهارشنبه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد جامع مسكن مهر كاشان، برگزار شد يكي از عوامل واقعه كربلا را عدم ثبات قدم برخي از مسلمانان در دين دانست و گفت: آنهايي كه امام حسين(ع) را به شهادت رسانيدند يهود و نصاري و مشركين نبودند بلكه طايفه اي از مسلماناني بودند كه اسلام آنها اسلام حقيقي و واقعي نبود و در مكتب يزيد و عمر سعود بودند، اما با نام اسلام دست به چنين عملي زدند.  

وي با اشاره به اينكه در طول تاريخ اسلام و تاريخ بشريت انسانهاي مومني بودند كه به مرور زمان كافر شدند، افزود: براي حفظ دين خود خداوند در قرآن  براي ما را راهنمايي كرده كه چگونه در حفظ دين استقامت داشته باشيم.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: خداوند در سوره مباركه توبه به منافقين مي فرمايد ‹‹لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ›› نگوييد ما چه بوديم و در ركاب پيامبر و اميرمومنان بوديم در حاليكه در ادامه كافر شديد و كافر شدن شما ازنداشتن ايمان شما بود.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: خداوند در سوره مباركه نساء مي فرمايد ‹‹إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوا ثُمَّ ازْدادُوا کُفْراً›› گروهي ايمان آوردند، اما بعد از ايمان آوردن كافر شدند و دوباره ايمان آوردند و دوبار كافر شدند و بر كفر خود افزودند.

حجت الاسلام شاه فضل به برخي از دلايلي كه سبب از دست دادن ايمان مي شود اشاره كرد و افزود: در سوره مباركه آل عمران در دعايي مي فرمايد ‹‹رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا›› بعد از اينكه ما را هدايت كردي به ما كمك كن تا منحرف نشويم.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي كاشان، يادآور شد: پدر دانشجويي مي گويد قبل از اينكه فرزندم وارد دانشگاه شود نماز و روزه او ترك نمي شد، اما همينكه وارد دانشگاه شد، نسبت به نماز و روزه خود بي تفاوت شده است و اينكه نماز و عبادت و مسجد برخي قبل از ازدواج ترك نمي شود اما بعد از ازدواج به يكباره از دين و ديانت دست برمي دارد.

وي در ادامه به برخي از دلايل ضعيف شدن دين در انسانها اشاره كرد و با ابراز تأسف از اينكه در اين دوره عواملي كه سبب از دست دادن دين مي شود افزايش يافته است، گفت: روايت است در آخر الزمان اگر انساني دين خودش را حفظ كند و ديندار از دنيا برود ملائكه الله تعجب مي‌كنند و در روايت ديگر مي فرمايد، دينداري در آخر الزمان از نگهداشتن سنگ داغ در دست سخت تر است.

دبير جامعه روحانيت كاشان بر مراقبت از دين تأكيد كرد و ابراز داشت: شيطان هميشه و درهمه حال در كمين انسان است و براي خارج كردن انسانها از دين از جلو حمله مي كند، اگر نتوانست از پشت سر حمله مي‌كند و اگر موفق نشد از طرف راست و يا چپ حمله مي‌كند تا دين انسان را بگيرد، بنابراين نگهداشتن دين كار سخت و مشكلي است.

حجت الاسلام شاه فضل از داشتن معرفت الله به عنوان  يكي از ابزاري نام برد كه سبب حفظ دين انسان مي شود و نداشتن آن سبب از دادن دين مي شود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه معرفت الله تنها ابزاري است كه سبب حفظ دين مي شود و نداشتن معرفت الله را سبب از دست دادن دين دانست و افزود: اگر گفته مي شود زائرين امام رضا (ع) حضرت را با معرفت زيارت كنند در سه موقف به ديدن آنها خواهد آمد براي اين است كه زيارتي ارزشمند است كه همراه با معرفت باشد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات