۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۵۲۶۹۹۴
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

حیات شهدا به معنای زنده بودن اهداف و آرمان‌های آنان است

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی گفت: آنچه که درباره تمام شهدا زنده و اثرگذار است اهداف و آرمان مشترک آنها است که در جامعه جاری و برقرار بوده و این اهداف و آرمان‌ها در حقیقت تربیت کننده بعد اعتقادی و اخلاقی جوانان ما است.
حجت الاسلام مجید تلخابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه شب در مراسم یادواره شهدای کوی شیخ آباد که در مسجد احمد بیک قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه بلند شهدا در نزد خداوند متعال گفت: شهدا در نزد خداوند از جایگاه و موقعیت ویژه‌ای برخوردار هستند آنان در حقیقت از برگزیدگان و انتخاب شوندگان خداوند بزرگ بودند.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر قرآن از شهدا افزود: خداوند متعال در قرآن هنگامی که شهدا را معرفی می‌کند آیات مختلفی را بیان می‌فرماید در یکی از آیاتی که در این زمینه آمده است بیان شده است که شهدا در نزد خداوند زنده بوده و از روزی او بهره‌مند هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اقوال مختلف در مورد حیات و زنده بودن شهدا اظهار کرد: نخستین قول آن است که منظور از حیات داشتن شهدا زنده بودن مکتب و آیین آنها در دنیا است قول دیگر آن است که آنها از حیات معنوی درنزد خداوند متعال برخوردار بوده و زندگی جاودانه‌ای دارند.

وی در ادامه با اشاره به قول سوم پیرامون تفسیر حیات و زنده بودن شهدا در نزد خداوند متعال خاطرنشان کرد: قول دیگر از آن جهت است که گفته شده است که شهدا چون در جامعه از نظر اخلاق و رفتار تاثیرگزار بوده‌اند و راه آنها توسط مومنان ادامه دارد زنده‌اند و از حیات برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در ادامه با اشاره به وجه مشترک اقوال و تفاسیر متفاوت در خصوص حیات و زنده بودن شهدا در نزد خداوند متعال اظهار کرد: آنچه که در خصوص تمام شهدا زنده و اثرگذار است اهداف و آرمان مشترک آنها است که در جامعه جاری و برقرار است این اهداف و آرمان‌ها در حقیقت تربیت کننده بعد اعتقادی و اخلاقی جوانان ما است.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت ارزشمند شهید محسن حججی ابراز کرد: این شهید عزیز و گرامی کسی بود که در مکتب شهدا تربیت شد از این رو تمام وجود و زندگی و سرمایه مادی و معنوی خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کرد این عملکرد برگرفته از مکتب شهدایی است که او در آن مکتب رشد و بالندگی پیدا کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی در ادامه با اشاره به منزلت کربلا و حسین بن علی(ع) در نزد خداوند متعال تصریح کرد: خداوند به کربلا و حسین بن علی(ع) بها و ارزش می‌دهد زیرا امام حسین(ع) تمام وجود، سرمایه، زندگی و حیثیت خود را به خداوند تقدیم کرد این بزرگواران کسانی بودند که ندیده ایمان آورده و عاشق خداوند متعال شدند.

وی در پایان گفت: شهدا کسانی بودند که اعتقاد به مکتب داشته و برای زنده نگه داشتن اعتقادات مکتب اسلام با دشمن مبارزه اعتقادی کردند امیدواریم ما هر چه بیشتر از گذشته قدر شهدا را دانسته و مسیر زندگی و کار خود را در راستای حرکت در مسیر آنان قرار بدهیم./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات