۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

خبرگزاری رسا از رویش‌های برجسته حوزه علمیه است/ مشکلات جامعه ناشی از عدم عمل به حکومت اسلامی و معیارهای دینی است

رییس شورای مرکزی جمنا با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا در بخش های گوناگون تأکید کرد که این رسانه حوزوی از رویش های برجسته حوزه علمیه است.
بازدید تولیت مسجد مقدس جمکران از خبرگزاری رسا بازدید تولیت مسجد مقدس جمکران از خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان رییس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بازدید از خبرگزاری رسا، با تقدیر از فعالیت های گسترده این رسانه حوزوی در بخش های گوناگون گفت: کارهای بسیار خوبی انجام می شود و خوشحال شدیم، فوق آنچه که تصور می کردیم فعالیت های بسیاری در مؤسسه و خبرگزاری رسا انجام می شود که سبب امیدواری و خوشحالی بیشتر شد و باید خداوند متعال را شاکر باشیم.

خبرگزاری رسا از رویش های برجسته حوزه علمیه است

وی افزود: یقینا از از رویش های برجسته حوزه علمیه خبرگزاری رسا است، وقتی حوزه امروز را با حوزه ای که در سال 41 وارد شدیم مقایسه می کنیم از زمین تا آسمان تفاوت دارد اما چون تدریجا با مراحل تکامل برخورد داشتیم شاید متوجه عظمت کار و تحول عظیمی که اتفاق افتاده نباشیم، اگر کسی بررسی کند متوجه تحول عظیم  امروز در بخش های مختلف نظام و جامعه، حوزه های علمیه و کشورهای منطقه و جهان خواهد شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که این روند به صورت محسوس ما را به سمت شرایط ظهور نزدیک می کند، اظهار داشت: این فرمایش امام که فرمودند بیداری ملت ایران از علائم ظهور حضرت ولیعصر(عج) است بسیار اهمیت دارد، چون تدریجی با این مسأله برخورد کردیم متوجه معنای واقعی کلام امام نیستیم در حالی که روندی که شکل گرفته و جهتی که در همه ابعاد در  داخل و خارج پیش می رویم  بسیار شگفت انگیز است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به حکومت اسلامی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در یک مقطع و پیچ تاریخی بسیار مهمی قرار داریم، امروز نارسایی های بسیاری در جامعه، حکومت، نظام اداری، سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها داریم که همین کاستی ها منشأ ناراحتی و گرفتاری مردم است.

مشکلات و نارسایی ها ناشی از عدم عمل به حکومت اسلامی و معیارهای دینی است

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که گاهی افراد غافل، مغرضان و دشمنان می خواهند القا کنند که این کاستی ها مربوط به حکومت دینی و اسلامی است، ابراز داشت: ما باید ثابت کنیم که این مشکلات و نارسایی ها ناشی از عدم عمل به حکومت اسلامی و معیارهای دینی است.

وی عنوان کرد: چرا تقصیر و گناه دیگران را باید به حساب اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران بگذاریم؟ مشکل امروز این است که نظام جمهوری اسلامی در مقام عمل یک نظام التقاطی است، چقدر از نظام دینی شده و منطبق با شاخص ها و معیارهای دینی است؟ چند درصد از کارها هنوز فاصله بسیاری با اساس دین دارد؟

حقوق های نجومی نتیجه عدم عمل به مدیریت اسلامی است

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آیا مدیریت اسلامی این است که از آن حقوق های نجومی خارج شود؟ رهبر معظم انقلاب در رأس هرم قدرت در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی هستند، هیچکس به اندازه ایشان از نظر کمی و کیفی کار نمی کند و نقش آفرین نیست، تلاش شبانه روزی و فعالیت ایشان با هیچ مسؤولی قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: چند سال قبل در ماه رمضان سخنرانی داشتم که موضوع آن مقایسه بین حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از جهات مختلف بود، شاید بنده جزو معدود افراد و حتی تنها فردی باشم که 25 سال با حضرت امام بودم و 30 سال است که از نزدیک با رهبر معظم انقلاب ارتباط دارم و شاید بیشتر از هرکسی بتوانم وجوه تشابه و تفاوت بین این دو بزرگوار را بیان کنم.

رییس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  گفت: در این سخنرانی از ما سؤال کردند که رهبرانقلاب چقدر حقوق می گیرند؟ بنده توضیح دادم که هزینه های زندگی امام و رهبر انقلاب از کجا تأمین می شود، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب ریالی از وجوه شرعی و وجوه دولتی استفاده نمی کرده و نمی کنند بلکه هر دو بزرگوار از محل نذورات و هدایایی که علاقه مندان و مقلدان آنان می دهند ارتزاق می کنند، در زمان امام بنده مسؤول مالی برای دریافت وجوهات شرعی، هدایا و نذورات بودم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز این گونه هستند، هزاران برابر آنچه که نیاز امام بود هدایا و نذورات به دست ایشان می رسید و رهبر انقلاب نیز اینگونه هستند اما زندگی آن ها با حداقل است، سطح زندگی زمان طلبگی با نقطه اوج قدرت امام تفاوتی نداشته است.

مشکلات مردم به دلیل اسلامی بودن نظام نیست بلکه به عملکرد ضد اسلامی افراد مربوط می شود

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: زمانی جریان سخنرانی خود را برای رهبر انقلاب تعریف کردم و ایشان فرمودند که برای اسلام کاری نمی کنم که مستحق حقوق باشم، نظام اسلامی یعنی همین که رأس هرم قدرت آن  بیشترین کار را انجام می دهد و بیشترین زحمات را می کشد اما حقوقی دریافت نمی کند.

وی ادامه داد: آیا این روش با نظام اداری فعلی که در آن حقوق های نجومی پیدا می شود تطابق دارد؟ از نظر مدیریت، اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی به شدت دچار التقاط هستیم و همه آسیب پذیری ها و گرفتاری ها ناشی از همین التقاط و جنبه های غیر اسلامی و ضد اسلامی است، آن وقت عده ای ناجوانمردانه یا ناآگاهانه می خواهند کاستی ها بر گردن بخش اندکی که به اسلام عمل می کنند بیندازند، این کار خطا و جفای بزرگی نسبت به اسلام و دین حق است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ابراز داشت: همانگونه که از نظر اعتقادی واقعا التقاط بدتر از کفر است در مقام عمل نیز بد به شمار می رود، باید تلاش کنیم که کاملا اسلامی شویم و در این اسلامی شدن سعادت دنیا و آخرت جامعه وجود دارد، باید به این مسأله توجه داشته باشیم که کاستی ها و گرفتاری های ما در جامعه و بی اعتمادی که به نظام به دلیل برخی مسائل رخ داده پیدا کردند مربوط به اسلامی بودن نظام نیست بلکه به ضد اسلامی عمل کردن افراد مربوط می شود.

وی عنوان کرد: در عرصه های سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل دیگر  باید اسلامی عمل کنیم، کجای سبک زندگی امروزی با اسلام تطابق دارد؟ خوشبختانه این مجموعه کار بسیار مهم و خوبی انجام می دهد و امیدواریم که بتوانیم فقه سیاسی اسلام را به نحو احسن عرضه کنیم و آقایان در مقام عمل اجرا کنند.

نباید اجازه داد افرادی که به حکومت دینی و ولایت اعتقاد ندارند در جایگاه های مدیریتی قرار گیرند

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در همه دنیا فیلترهایی وجود دارد که محال است بگذارند کسی بدون طی کردن مراحل تأیید بتوانند رییس جمهور یا عضو کنگره شود، فیلترهایی دقیقی دارند تا تنها کسانی که ملتزم به آن نظام هستند می توانند آن مراتب را طی کرده و به آن جایگاه برسند.

وی اضافه کرد: ما چرا باید اجازه دهیم انسان هایی که اعتقاد به اسلام، دین و حکومت دینی و مسأله ولایت ندارند در جایگاه مدیریتی قرار گیرند؟ تا جایی که توان داریم باید در خدمت اسلام و انقلاب باشیم و در مسیر آرمان ها و اهداف انقلاب تمام توانایی خود را به کار بگیریم تا بتوانیم اثر لازم را داشته باشیم.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان این که بر اساس روایات دین چیزی جز حب و بغض و تولی و تبری نیست، گفت:  گاهی از جنبه تبری خود از شیطان بزرگ و نواقص و کاستی ها و نقاط ضعف بسیاری که دشمن دارد غافل هستیم.

غرب و غرب گرایی باید مورد نفرت و انزجار جامعه باشد

وی افزود: گرایش به غرب خطرناک است و تا حدی وضعیت به گونه ای جلو رفته که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شده و ضد ارزش ها مبدل به ارزش شده است، باید تلاش کنیم مسأله غرب و غرب گرایی با توجه به نقاط ضعف و کاستی های بسیاری که دارند مورد نفرت و انزجار قرار گیرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با ابراز تأسف از آثار گرایش به غرب در شهر قم در نمای ساختمان ها، تابلوها و اسامی مغازه ها اظهار داشت: قم دارالایمان و پایگاه انقلاب، شیعه و مرجعیت است، وقتی در قم این گونه باید در تهران و جاهای دیگر چه خبر است، گرایش به غرب باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مقابله با بدحجابی ادامه داد: مشکل این است که اگر کسی تذکر دهد تأثیری نداشته و حتی گاهی اثر منفی هم دارد و افراد واکنش منفی نشان می دهند چون در ذهن برخی مسأله بی حجابی به یک ارزش تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که باید تلاش کرده و فرهنگ سازی کنیم که مسأله بی حجابی ضد ارزش بوده و برای زن شخصیت و کرامت نیست، ابراز داشت: در بعد سیاسی نیز مسأله تبری از دشمنان و افشای چهره منفی غرب و غرب گرایی نباید فراموش شود.

وی عنوان کرد: می توان از زبان خود دشمنان و غربی ها نقاط منفی آنان را تبیین کرد، دشمنان ارزش های ما را که از نظر انسانی و فطری واقعا ارزش است به عنوان ضد ارزش القا و تبدیل می کنند، از این رو باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

فقیرترین قشر جامعه طلاب هستند

استاد حوزه علمیه در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی فقیرانه طلاب خاطرنشان کرد: فقیرترین قشر جامعه طلاب هستند و میانگین درآمد طلبه ها 370 هزار تومان است که عمدتا فاقد مسکن هستند، غیرقابل تصور است که چگونه زندگی برای طلاب با این میزان حقوق و درآمد امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: در جامعه گاهی القائات و تصورات دیگری وجود دارد که اگر به یک سبک مناسب و شایسته که برداشت منفی از آن صورت نگیرد وضعیت زندگی طلبه ها ترسیم شود بسیار اثرگذار خواهد بود و مردم در جریان کار قرار خواهند گرفت، مردم این مسائل را نمی دانند چون افراد معدودی را دیده اند و سراغ دارند که به گونه ای دیگر زندگی و خیال می کنند وضعیت عموم طلاب اینگونه است در حالی که وجه غالب و عموم طلبه ها وضعیت مناسبی از جهت معیشت و زندگی ندارند.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: درآینده آنچه که دنیا را فرا خواهد گرفت مکتب اهل بیت(ع) و تشیع است، آینده از آن مکتب اهل بیت(ع) است و باید با این نگاه برنامه ریزی کرده و کار کنیم.

وی افزود: امروز شبکه های اجتماعی محدودیت های جغرافیایی را پشت سر گذاشته اند و می توان محتواها را در هرکجای دنیا به مخاطبان ارائه داد، باید حداکثر بهره برداری را از ظرفیت های شبکه اجتماعی به نفع اسلام و در دفاع از حق و حقیقت انجام دهیم.

شبکه توزیع نشریات به نام جمهوری اسلامی اما به کام ضد انقلاب است

رییس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، ورود مؤسسه رسا به عرصه مکتوب(نشریه رسائل) را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه شبکه توزیع نشریات به نام جمهوری اسلامی؛ اما به کام ضد انقلاب بعد از حدود 40 سال است، مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اتصال به دفتر رهبر معظم انقلاب برای این راه اندازی شد که شبکه ای ایجاد شود تا نشریات انقلاب و اسلام ترویج شود.

وی افزود: در مقابل ضد انقلاب با امکانات بسیار وسیع و خرج های بسیار کار می کنند، نشریات دینی و مذهبی دچار غربت هستند، با این شرایط تکلیف ما افزایش پیدا می کند و باید تلاش بیشتری کنیم که کارها گسترش پیدا کند البته نشریات مکتوب در حال خارج شدن از رده هستند، در شرایط پیچیده و سختی قرار داریم که می طلبد تلاش مضاعف و کار بیشتری صورت گیرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: روزنامه و مجله زرد که گاهی غیر اخلاقی و ضد اخلاقی هستند نباید جای نشریه های دینی و مذهبی را بگیرند، باید تبلیغ کنیم و یکی از نارسایی های ما این است که به تبلیغ توجه نداریم، گاهی میلیاردها خرج می شود که یک خوراکی در تلویزیون و بیلبوردها خرج می شود اما ما درباره مجلات و کارهای دینی تبلیغات لازم را نداریم.

وی ادامه داد: روزنامه ها و مجلات مذهبی همسو باید تبادل داشته باشند، سایت های انقلابی و دینی نیز باید این تبادل را داشته باشند، تلویزیون برای تبلیغات ثانیه ای رقم های بسیار زیادی را می گیرد و گاهی مسائل بی ربطی ترویج و تبلیغ می شود در حالی که باید اقدامی شود و سهمی از صداوسیما برای تبلیغات کارهای مذهبی بگیریم./1323/۲۰۲/ص

ارسال نظرات