۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۲۶۹۶۶
تجمع علمای مسلمان لبنان:

استقلال اقلیم کردستان عراق به معنای تاسیس رژیم صهیونیستی جدید است

علمای شیعه و سنی لبنان استقلال اقلیم کردستان عراق را به معنای تاسیس رژیم صهیونیستی جدید توصیف کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان از سخنان رییس جمهور آمریکا درباره اسکان دائمی سوری ها در کشورهای همجوار تصریح کرد: ایراد این سخنان از سوی دونالد ترامپ نشان دهنده وجود یک توطئه برای باقی ماندن حالت بی ثباتی در منطقه و تلاش برای سوء استفاده از این موضوع برای بحران مستمر به شمار می آید. 

این تجمع افزود: شهروندان سوری باید به کشور خود بازگردند تا به سوختی برای پروژه استبکار جهانی مبدل نشوند.

در ادامه این پیام آمده است: تروریستی خواندن شریف ترین پدیده دوران یعنی مقاومت و حزب الله از سوی رییس جمهور آمریکا اتهامی باطل است. لبنان به وسیله مقاومت از لوث اشغالگران صهیونیستی آزاد شد و تروریست های تکفیری که ساخته آمریکا هستند از این کشور خارج شدند.

علمای شیعه و سنی لبنان ادامه دادند: پرواز هواپیماهای شناسایی بر فراز فلسطین اشغالی نشان دهنده قدرت روزافزون محور مقاومت است و رژیم صهیونیستی در دوران آینده با سختی های فراوانی مواجه خواهد شد که مقدمه نابودی رژیم و بازگشت فلسطین به ملت به شمار می آید.

آنان همچنین به ارتش سوریه و همپیمانان آن به دلیل دستاوردهای میدانی و آغاز عملیات استراتژیک آزادی کامل دیرالزور درود فرستاده و این مساله را نوید دهنده پیروزی قاطع محور مقاومت در سوریه عنوان کردند.

در بخش پایانی پیام نسبت به همه پرسی استقلال کردستان واکنش نشان داده و آمده است: تاسیس اقلیم کردستان در عراق مقدمه تجزیه منطقه به دولت های کشور طایفه ای و نژادی و قومیتی است تا حضور رژیم صهیونیستی توجیه شود. افراد شریف جهان عرب و اسلام باید در برابر تاسیس رژیم صهیونیستی جدید ایستادگی کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات