۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۲۶۹۴۷
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

تبلور زیبایی های کربلا در عبادت و نماز امام حسین آشکار است

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی محرم را فرصتی برای شناخت و درک درست هدف والای امام حسین دانست و گفت: تبلور و ظهور زیبایی های کربلا در عبادت و نماز اباعبدالله الحسین آشکار است که همین امر اهمیت نماز را به خوبی بیان می کند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی بعد از ظهر امروز در نشست با امام جماعت شهرستان اراک که در مرکز ستاد اقامه نماز استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) برپایی نماز است که باید این موضوعات و اهداف امام حسین را بازگو کنیم تا سبب جذب عموم مردم به مسأله نماز شود.

پیام های امام حسین (ع) در عمل اجرایی شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی محرم را فرصتی برای شناخت و درک درست هدف والای امام حسین دانست و افزود: تبلور و ظهور زیبایی های کربلا در عبادت و نماز اباعبدالله الحسین آشکار است که همین امر اهمیت نماز را به خوبی بیان می کند.

حجت الاسلام رودبارانی بیان داشت: پیام ها و اهداف امام حسین (ع) نه تنها باید به صراحت بیان شوند بلکه می بایست در اعمال و رفتار نیز عملا اجرایی شوند زیرا تنها با اشاره به برخی موضوعات نمی توان آن ها را به خوبی در میان نسل جوان جامعه اسلامی نهادینه کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به جمله اباعبدالله الحسین که فرمودند "من برای جایگاه و مقام قیام نکرده ام" افزود: امام حسین (ع) اهداف خود را تنها با گفتن این جملات نشان ندادند بلکه در عمل نیز به جهانیان نشان دادند که به دنبال اصلاح امور دین مردم است و در همین راستا نماز ظهر عاشورا را در صحرای کربلا برپا کردند تا صحت گفتار خود را ثابت کنند.

درک زیبایی های قیام کربلا

حجت الاسلام رودبارانی افزودند: برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا این پیام را مخابره می کند که اباعبدالله الحسین در تمامی شرایط حتی زمانی که جان یاران و اهل بیت (ع) نیز در خطر است به اقامه نماز جماعت مبادرت می کند تا اهنیت این موضوع را به خوبی در عمل خود نشان دهند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی بیان داشت: عموم مردم جامعه اسلامی اگر بتوانند زیبایی های قیام کربلا را به درستی درک کنند و در تمامی جنبه های شخصی و اجتماعی زندگی خود به کار ببرند توانسته اند از راه امام حسین (ع) پیروی کنند و به سعادت برسند.

حجت الاسلام رودبارانی ابراز داشت: یکی از مهمترین زیبایی ها و ویژگی های قیام کربلا موضوع عبادت و نماز است که توجه به این ویژگی می تواند تاثیر بسزایی در جذب عموم مردم جامعه اسلامی به برپایی و اقامه نماز داشته باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در ادامه بیان داشت: در قیام کربلا تفاوتی که میان جبهه حق و باطل بود تنها در ولایت خلاصه می شد زیرا مبارزان طرف مقابل نیز نماز می خواندند، روزه می گرفتند و از حافظان قرآن بودند ولی همراه ولایت نبودند.

به گزارش رسا، ستاد اقامه نماز، ‌مؤسسه‌اي است غيردولتي كه با تنفيذ مقام‌ معظم‌ رهبري(مدظله‌العالي) و تحت نظر هيأت امنايي متشكل از شخصيت‌هاي فرهنگي در سال 1369 تأسيس شد. دفاتر ستاد اقامه نماز در مراكز استان‌هاي كشور و 320 شهرستان،‌ وظيفه ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز را عهده‌دار هستند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات