۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۹۴۲
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا؛

موافقت با مرخصی تحصیلی مبلغان جامعه الزهرا

موافقت با مرخصی تحصیلی مبلغان جامعه الزهرا(س)، اکران فیلم ویلایی ها، حضور ۲۵۰ نفر از طلاب و فرزندان کارکنان جامعه الزهرا(س) در کلاس های تابستانی و برگزاری کلاس درس اخلاق از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) در آخر هفته است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا (س) با درخواست مرخصی تحصیلی جمعی از خواهران مبلغ مشغول به تحصیل برای دهه اول محرم موافقت کرد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهمیت والای بزرگداشت حماسه حسینی  و درس آموزی از  نهضت جاودانه حضرت سید الشهدا (ع)  بر وظیفه اساسی تبلیغ و ضرورت بهره برداری صحیح از این فرصت برای ارتباط بیشتر حوزه علمیه با مردم و تبیین ابعاد گسترده معارف الهی و اسلامی، میراث گرانقدر اهل بیت عصمت وطهارت و زنده کردن ارزشها ی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد .

ایشان خواستار شرکت وسیع طلاب و فضلا  در امر تبلیغ دین و نیز استقبال گرم وگستر ده مردم از سربازان امام زمان (ع) در فرصت طلایی ماه محرم شد.

لازم به ذکر است، مرخصی تحصیلی دهه اول محرم تنها شامل خواهران طلبه ای می شود که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) ارزیابی شده‌ و برای آنها حکم تبلیغی صادر شده است.

حدود ۹۰۰ نفر از خواهران طلبه برای تبلیغ در دهه اول محرم از سوی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) به سراسر کشور اعزام می شوند که برخی از آنها از طلاب مشغول به تحصیل و برخی از فارغ التحصیلان این موسسه علمی حوزوی هستند.

حضور بیش از ۲۵۰ نفر از طلاب و فرزندان کارکنان جامعه الزهرا(س) در کلاس های تابستانی

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا

حجت الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) از برگزاری کلاس‌های مهارتی در طول تابستانی امسال ویژه طلاب و فرزندان کارکنان این موسسه خبر داد.

وی افزود: در طول تابستان امسال برنامه‌ای با عنوان «طرح رویش ۹۶» از ۱۵تیر ماه تا ۱۵مردادماه برای طلاب و فرزندان کارکنان جامعه الزهرا(س) در ۱۴ رشته برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغی اظهار داشت: این دوره های آموزشی در ۲۶۴ ساعت با حضور ۲۵۷ نفر در رشته های مهارتی همچون نویسندگی خلاق، مهارت افزایی تبلیغی، چرم‌دوزی، خوش‌نویسی و... برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مهارتی از سوی اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی در طول سال، تصریح کرد: این اداره باهدف شناسایی استعدادها، ارتقای دانش، افزایش توان راهبری، ایجاد مهارت‌های به‌روز و کاربردی در زندگی بانوان طلبه و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت؛ دوره‌های نظام‌مندی را در طول سال تحصیلی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

حجت الاسلام تهرانی افزود: مهارت افزایی و ارتقای مهارت‌ها بر پایه استانداردهای برتر و ایجاد زمینه‌ای پویا برای جریان سازی تبلیغ نوین در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از اصلی‌ترین رسالت‌های اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی است که در قالب کارگاه‌های مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته و همچنین دوره تربیت مربی دنبال می‌شود.

فیلم «ویلایی‌ها» در جامعه‌الزهرا(س) اکران می‌شود

ملیحه عرب خزائلی، مدیر کل اداره امور طلاب و خانواده جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: فیلم «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس اکران می‌شود.

مدیر کل اداره امور طلاب و خانواده اظهار داشت: فیلم «ویلایی‌ها» با موضوع «زنان در دفاع مقدس» ویژه طلاب جامعه‌الزهرا(س) و خانواده‌های آنان روز پنجشنبه، ۳۰ شهریورماه در دو سانس ۱۷ و ۲۰ در تالار بیداری اسلامی نمایش داده می‌شود.

وی، هزینه تهیه بلیط برای تماشای این فیلم را هزار تومان عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت بلیط به درب ورودی آموزشگاه امام رضا(ع) مراجعه کنند.

تحصیل علم نیاز به تلاش خستگی‌ناپذیر دارد

حجت الاسلام و المسلمین «علی نکونام»، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در جلسه درس اخلاق طلاب جامعه‌الزهرا(س) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: هدف یک طلبه، تفقه در دین و در ادامه انذار و تبذیر مردم است.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای موفقیت در تفقه در دین

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب جهت موفقیت در تفقه در دین، نیاز به وسایل و ابزاری دارند، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد عالم و فقیه در دین باشد، نیاز به استاد مناسب دارد که با مدیریت متعهد و دلسوز این مکان مقدس، اساتید برجسته ای به تدریس می پردازند.

وی با بیان اینکه رفیق مناسب یکی از موارد مؤثر در سرنوشت انسان است، افزود: حضرت عیسی(ع) در پاسخ به سؤال حواریون که پرسیدند: «با چه افرادی معاشرت کنیم»، فرمودند: «کسی که این سه خصلت در آن جمع باشد، آن که دیدار او شما را به یاد خدا بیندازد، آن که هر وقت سخن بگوید، به علم و دانش شما بیفزاید، آن که عمل و رفتارش شما را به یاد آخرت بیندازد».

طلاب زمان بیشتری از عمر خود را برای تحصیل علم صرف کنند

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به لزوم جدیت در کار اشاره کرد و اظهار داشت: تحصیل علم نیاز به تلاش خستگی‌ناپذیر دارد و دانش نصیب فردی می شود که با فراغت بال به تحصیل علم بپردازد.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی بخشی از عمر و فرصت های ما را از بین می برد، تصریح کرد: طلاب به ویژه در دوران نشاط جوانی باید زمان بیشتری از عمر خود را برای تحصیل علم صرف کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد که فرمودند: «بر دانش آموز لازم است که نفس خود را به طلب علم عادت دهد و از تحصیل علم خسته نشود و آنچه که می آموزد، زیاد نشمرد».

تقوا و ورع از مسائل مهم دوران طلبگی است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که طلاب به فهم درس اهمیت دهند، گفت: طلاب برای رفع خستگی می توانند در مطالعه تنوع داشته باشند، مثلا زمانی که از درس خسته شدند، کلمات قصار «نهج البلاغه» را مطالعه کنند.

وی، تقوا و ورع را از جمله مسائل مهم در دوران طلبگی عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه، شاگردان مکتب امام صادق(ع) هستند و باید جهات ورع و تقوا را در نظر بگیرند و مروج دین باشند.

اوقات تحصیلی طلبه نباید ضایع شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نوشتن خلاصه درس باعث تقویت حافظه می شود، تصریح کرد: طلاب برای یادگیری به حافظه خود اعتماد نکنند و در زمان مطالعه، خلاصه درس را یادداشت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به لزوم داشتن برنامه منظم در دوران طلبگی اشاره کرد و افزود: طلاب باید برای ایام تحصیلی و تفریحی خود برنامه منظم داشته باشند.

وی با بیان اینکه اوقات تحصیلی طلبه نباید ضایع شود، تصریح کرد: وقت برای انسان سرمایه است و اگر از دست برود، جایگزین ندارد.

توصیه آیت‌الله بهجت به مطالعه نهج‌البلاغه و «جهاد النفس» کتاب «وسایل الشیعه»/ تحصیل علم، جهاد است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تصریح بر اینکه نهج البلاغه را با دقت مطالعه کنید، یادآور شد: آیت الله بهجت(ره) مطالعه «نهج البلاغه» و باب «جهاد النفس» از کتاب «وسایل الشیعه» را به طلاب توصیه می کردند.

وی با بیان اینکه اخلاص در کار از جمله موارد مورد توجه برای طلاب است، تصریح کرد: تحصیل علم، جهاد است و اگر انسان نیت خود را خالص کند، ارزش عمل بیشتر می شود.

تحصیل طلبه از بالاترین عبادات است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، طلاب را به استمداد از امور معنوی و کمک گرفتن از اهل بیت(علیهم‌السلام) فرا خواند و گفت: یک طلبه برای رسیدن به اهداف خود باید همت بلند داشته باشد، بنابراین به تحصیل کم قانع نشوید و همواره به تحصیل بپردازید.

وی با تصریح بر اینکه تحصیل طلبه از بالاترین عبادات است، تأکید کرد: اگر طلاب به درستی تحصیل کنند و از تحصیل خود نتیجه‌گیری کنند، بالاترین عبادت را خواهند داشت./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات