۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۲۶۹۴۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان خبر داد؛

حضور ۲۰۰ مبلغ در مدارس مازندران/ ضرورت افزایش تعداد مدارس امین

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی ۲۰۰ مبلغ دینی در مدارس مازندران خبر داد و گفت: روحانیت و طلاب جوان بهترین ظرفیت جهت ارتباط مستمر با دانش آموزان و نسل جوان جامعه به شمار می روند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست رابطان مدارس امین استان با اشاره به این که مدارس خط مقدم تربیت نسل آینده کشورمان است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تربیت و پرورش نسلی انقلابی، متعهد و با استعداد بهره گیریم.

وی با بیان این که امروز یکی از مهم ترین برنامه های دشمن کمرنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی در میان نسل جوان و نوجوان جامعه است، افزود: مدارس مهم ترین پایگاه برای ترویج و تقویت مبانی دینی در میان نسل امروز جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیازمند برنامه ریزی مناسب برای تقویت اصول و مبانی دینی و انقلابی در میان دانش آموزان هستیم، تصریح کرد: دشمن هجمه ها و نقش های خود در حوزه فرهنگی را از مدارس و در میان دانش آموزان آغاز کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نسل جوان جامعه نیازمند آگاهی بخشی نسبت به توطئه ها و هجمه های دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخشی از نسل جوان جامعه به دلیل عدم آگاهی از توطئه بدخواهان در دام دشمن گرفتار می شوند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دانش آموزان و نسل امروز جامعه نیازمند همراهی و مشاوره صحیح در حوزه های مختلف هستند، تصریح کرد: روحانیت و طلاب جوان بهترین ظرفیت جهت ارتباط مستمر با دانش آموزان و نسل جوان جامعه به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز هیچ عرصه ای همچون مدارس نیازمند تبلیغ ارزش های دینی نیست، افزود: متأسفانه در گذشته حضور مبلغان ساماندهی نبود، اما خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته شاهد حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان در ترویج و تقویت مبانی دینی در میان آنها بسیار اثرگذار خواهد بود، گفت: باید از همه ظرفیت ها به منظور تقویت و استمرار حضور روحانیت در مدارس بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ارتباط مناسب مبلغان دینی با دانش آموزان و آگاهی بخشی به آنها در خصوص مسائل مسائل فرهنگی و هجمه های دشمن نقش بسیار مهمی در خنثی کردن شبهات و توطئه های دشمنان خواهد داشت.

وی با بیان این که البته تعداد مبلغان حاضر و فعال در مدارس استان با میزان نیاز ما در سطح مدارس مطابقت ندارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا میزان حضور مبلغان در سطح مدارس آموزش و پرورش بیشتر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر چه در عرصه دینی و فرهنگی سرمایه گذاری کنیم به حتم دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای جامعه اسلامی شامل خواهد شد، بیان داشت: امروز دشمنان برای گسترش فرهنگ فرهنگ غلط و انحرافی خود سرمایه گذاری گسترده ای را در جوامع اسلامی انجام داده که برای مقابله با آن باید ما نیز باید سرمایه گذاری بیشتری در حوزه فرهنگی خودمان داشته باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دین در معرض گسترده ترین هجمه ها و توطئه های دشمنان قرار دارد، گفت: باید از همه ظرفیت های تبلیغی موجود به منظور دفاع و حراست از دین بهره گیریم تا شاهد رشد و تعالی جامعه اسلامی در عرصه های مختلف باشیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که با اشاره به این که حضور مستمر روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف موجب خنثی شدن توطئه ها و هجمهه های دشمنان خواهد شد، افزود: تجربه ثابت کرده هر جا میزان حضور روحانیت پررنگ تر بوده، دشمن از مواضع خود عقب نشینی کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه میزان ارتباط مبلغان دینی با دانش آموزان بیشتر باشد میزان اثرگذاری تبلیغ ارزش های دینی نیز بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان و نسل جوان امروز جامعه بیشتر تقویت شود.

وی با اشاره به این که امروز شبهات بسیار زیادی در میان دانش آموزان و نسل جوان جامعه امروز از سوی دشمنان مطرح شده است، گفت: یکی از مزیت های مهم ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان پاسخگویی مناسب به شبهات دینی و اعتقادی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان همه توان خود را برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل امروز جامعه به کار گرفته اند، افزود: یکی از بهترین راه های تقویت هویت دینی نسل امروز جامعه اسلامی ارتباط دوسویه و مستمر مبلغان دینی با دانش آموزان و نسل امروز جامعه است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود از طرح مدارس امین به عنوان یکی از طرح های ارزشمند در سیستم آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این طرح کمی دیر در مجموعه آموزش و پرورش آغاز شد، اما تاکنون اثرات مطلوبی در تقویت مبانی دینی در میان دانش آموزان داشته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

حجت الاسلام صادقی از فعالیت تبلیغی 200 مبلغ دینی در مدارس مازندران خبر داد و گفت: با تفاهم نامه ای که میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه امضاء شده شاهد حضور مناسب مبلغان دینی در مدارس استان هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به اجرای طرح بینات در استان اشاره کرد و با بیان این در این طرح از ظرفیت طلاب جوان حوزه علمیه در جهت تبلیغ دین استفاده می شود، گفت: این طرح ظرفیت ارزشمندی به منطور پر کردن خلأهای تبلیغی موجود در جامعه است.

وی با بیان این که با حضور خواهران و برادران مبلغ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کاهش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه یکی از دستاوردهای مهم حضور مبلغان دینی در مدارس تقویت عفاف و حجاب در میان دانش آموزان و همچنین کاهش چشم گیر آسیب های فرهنگی و اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود همچنین با بیان این که در حال حاضر 200 مبلغ دینی نیز تحت نظر معاونت تبلیغ حوزه علمیه مازندران در مناطق روستایی و محروم مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، گفت: خوشبختانه این حضور مبلغان دینی دستاوردهای ارزشمندی در حوزه دینی و فرهنگی با خود به همراه داشته است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات