۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۲۶۹۰۴
مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر:

تبلیغ چهره به چهره راهکار اساسی مبارزه با افراط‌گرایی دینی است

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با اشاره به گسترش خشونت دینی در میان جوانان خاطر نشان کرد که تبلیغ چهره به چهره علما نقش بسزایی را در کاهش افراط گرایی دینی دارد.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی‌الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر از اجرای برنامه ارتباط با جوانان در مقاطع مختلف تحصیلی با هدف آگاهی بخشی به آنان در مسائل اخلاقی و بیان اهمیت اراده و تصمیم در موفقیت و نیز فهم چالش‌های معاصر خبر داد.

عفیفی افزود: اجرای این برنامه با این آگاهی انجام گرفته است و بهترین راهکار برای مبارزه با مسائل روز، آگاهی تمامی مردم و فهم نقش و جایگاه خود در جامعه و تاثیر رفتارش بر ایجاد بحران یا حل مشکلات به شمار می آید.

وی خاطر نشان کرد: جوانان باید ضرورت کار و تلاش، ارزش وطن‌دوستی و احساس مسؤولیت را درک کنند که این برنامه تمام هدف خود را بر تقویت این مسائل و ایجاد آن در میان جوانان متمرکز ساخته است.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر اظهار داشت: صیانت فرد و جامعه از انحرافات در گرو تقویت ارزش‌های اخلاقی و ایجاد احساس مسؤولیت‌ پذیری در افراد نسبت به جامعه است.

این عالم اهل سنت مصر با اشاره به معضل بیکاری و نبود دیدگاه و امید نسبت به آینده در نزد بسیاری از جوانان ادامه داد: بی‌هویتی و فقدان معنا در زندگی سبب شده تا گروه‌های تروریستی و خشونت‌طلب با جذب جوانان و معنابخشی به آنان در جوامع اسلامی و غیر اسلامی آشوب و ناامنی ایجاد کنند.

عفیفی با بیان آنکه هدف گروه‌های افراطی کاشت بذر ناامیدی در دل جوانان است، بر ضرورت آگاهی و هشیاری جوانان نسبت به چالش‌های کنونی و تقویت اعتماد به نفس تاکید و تصریح کرد: با وجود اراده قوی و تلاش دائم هر امری امکان پذیر است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت مقابله با افراط‌گرایی دینی گفت: برای مبارزه جدی با خشونت دینی باید روحانیان و علما ارتباط چهره به چهره را با جوانان تقویت کنند. باید شخصیت‌های دینی به صورت میدانی به تبلیغ دین بپردازند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات