۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۲۶۸۵۷
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:

علم بدون تقوا به ضرر بشریت است

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: علم آموزی باید برای خدا و کسب رضایت الهی باید، اگر علم با تقوا و معنویت همراه نباشد بشریت را به چالش کشانده و به مسیر های منحرف سوق می دهد.
حجت الاسلام فعال آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عسکر فعال آذر، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب اهل سنت آذربایجان غربی که امروز در سالن برق ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انسان باید عالم، متعلم و یا محب اهل علم باشد، اظهار کرد: اگر انسان خود را با علم سنگین نکند، همچون پشه ای سرگردان با هر بادی مسیرش تغییر خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: بنابر فرموده امام صادق(ع) عالم با علم خود اطاعت خدا را در زندگی دنیوی کسب می کند، کسی که عالم است عابد نیز هست و بعد از مرگ نیز خداوند بهترین حوادث را برای او رقم می زند.

حجت الاسلام فعال آذر اذعان داشت: کسانی که علم را آلت دنیوی می دانند و با بی بصیرتی دچار لغزش می شوند و یا با کسب علم غرق در لذت و شهوت می شوند، داهیان دین نیستند.

وی تحصیل علم برای امورات دنیوی و لذت های شهوانی را آفت دانست و گفت: علم باید برای خودسازی و همچنین هدایت و نجات دیگران باشد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی خطاب به طلاب گفت: علم آموزی باید برای خدا و کسب رضایت الهی باید، اگر علم با تقوا و معنویت همراه نباشد بشریت را به چالش کشانده و به مسیر های منحرف سوق می دهد.

وی اضافه کرد: با وجود پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی و علم در غرب، به علت نابودی روح معنویت شاهد فروپاشی نظام خانواده و گسترش رفتارهای غیراخلاقی همچون همجنس بازی، سقط جنین و ازدواج با حیوانات هستیم.

حجت الاسلام فعال آذر طلب علم را عمل به وصیت پیامبر اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: علم باید برای رسیدن و رساندن افراد به خدا باشد در غیر اینصورت به ضرر بشریت و جامعه انسانی خواهد بود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در ادامه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به طلاب جدید گفت: بهترین روش برای تربیت طلاب حجره های سنتی است، طلبه ای به درد دین می خورد که خود را وقف دین و اسلام کند.

وی در پایان تأکید کرد: سیاست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، تقویت حجره های سنتی و تربیت عالمان دینی است که بتوانند در هدایت جامعه به سوی دینمداری نقش آفرینی کنند.

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب اهل سنت ارومیه، با تجلیل از طلاب نمونه سال گذشته پایان یافت./936/پ202/ب1

ارسال نظرات