۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۲۶۸۵۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فرهنگ کتاب خوانی در جامعه ترویج شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه برای تقویت فرهنگ، اخلاق، معنویت و ارتقای ارزشها، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ ها و احیای فرهنگ کتابخوانی است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب در استان با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب با ایام ماه محرم، هفته دفاع مقدس و فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: برپایی این نمایشگاه فرصتی مناسب در جهت تبیین ارزشها است.

نماینده ولی فقیه در لرستان کتاب را محصول فکر و اندیشه خواند و افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب رخدادی بزرگ فرهنگی و فرصتی در جهت آشنایی با اندیشه‌ ها و فرهنگ ‌های دیگر است.

وی  با بیان اینکه رشد و تعالی هر ملتی در سایه کتاب به وجود می آید، عنوان داشت: کتاب برخاسته از فکر و اندیشه بوده و موجب تعالی فرد و جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با کتاب و ارزش آن در دین اسلام خاطرنشان کرد: بیش ‌از ٢٠٠ مرتبه کلمه کتاب در قرآن مطرح شده است و یکی از چهار نام مطرح قرآن، کتاب می باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه، ترویج، تولید و حمایت از کتاب و اصحاب آن را مهم‌ ترین وظیفه همگان خواند و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ کتاب می ‌تواند زمینه‌ ساز این این مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کتاب ثمره اندیشه، فکر دانشمندان و صاحب نظران حوزه‌های مختلف بوده و هیچ پیشرفتی در جامعه به‌ وقوع نمی پیوندد مگر اینکه با فکر و اندیشه صورت پذیرد، اظهار داشت: فکر و اندیشه نیز محصول اصلی کتاب است./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات