۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۸۴۹
۳۰ شهریورماه؛

یادواره چله کوچ چلچله به مناسبت اربعین شهید حججی برگزار می شود

به مناسبت اربعین شهید مدافع حرم محسن حججی، دومین مراسم یادواره با نام چله کوچ چلچله در مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار می شود.
یادواره شهید حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دبیر یادواره چله کوچ چلچله در نشست خبری یادواره چله کوچ چلچله در مقام شهید حججی که امروز ۲۹ شهریور ماه ۹۶ در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز جهان درگیر زورگویی‌‌های استکبار و مقاومت‌های ایثارگران در سوریه و لبنان و دیگر کشورها بوده است.

وی افزود: راز شهادت محسن حججی که تا این حد در دل مردم جهان رخنه کرد قطعاً به علت هدف متعالی و حضور خداوند در شئونات زندگی‌اش بود و در شرایط زندگی، نوع ازدواج، طلب شهادت از امام رضا(ع) و واسطه کردن ائمه(ع)، وداع با خانواده‌اش، کمک رسانی به مردم، حس همدردی و نوع دوستی، نامه‌ای که به پسرش نوشته بود و تمام کارهای او اثر گذاشته و از او انسانی واقعی شاخته بود که آوازه شهادتش مرزها را درنوردید و به عنوان چهره‌ای شاخص در عرصه مقاومت مطرح شد و به عنوان مبارز جهانی و چگوارای مردم جهان و افتخاری بین المللی شد.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ابراز داشت: چهره شمرگونه کسی که شهید حججی را دستگیر کرده بود، صلابت او در آن هنگام و قطعه قطعه شدن بدنش، شهادت او را حسین گونه کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری شهید حججی، حجتی برای تمام جهانیان شد.

وی با بیان اینکه شهید حججی چلچله ای در آسمان شهادت بود، گفت: در راستای گرامیداشت و یادبود مقام شامخ این شهید عرصه مقاومت و ایثار، دومین مراسم یادواره شهید حججی با نام چله کوچ چلچله و به مناسبت اربعین این شهید مدافع حرم در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۶ از ساعت 15 تا 18 در سالن مؤسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) واقع در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه طلاب حوزه های علمیه استان تهران برای شرکت در این مراسم دعوت شده اند، گفت: از روحانیان اهل سنت نیز از نقاط مختلف کشور برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است. در این مراسم آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران سخنرانی خواهند داشت.

مشاور دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت: از دیگر برنامه های این مراسم، سخنرانی یک امام جمعه اهل سنت در تهران، شعر خوانی چند تن از شعرای برجسته کشور از جمله یک شاعر اهل سنت درباره شهید حججی، اجرای سرود سینا سینا عباس در مورد مدافعان حرم، اجرای برنامه توسط میلاد هارونی در خصوص این شهید، رونمایی از کتاب شعری شامل شعرهای سروده شده در مورد شهید حججی با عنوان "جون خادم المهدی" و رونمایی از تابلوی سوخته کاری از چهره شهید حججی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برگزاری این یادواره از یاری و همکاری مؤسسات و نهادهایی مانند مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مؤسسه سرچشمه، مؤسسه فرهنگی کساء و حوزه هنری استفاده شده است./966/پ202/ب1

ارسال نظرات