۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۸۳۰

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه استان هرمزگان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه استان طی ماه محرم و صفر سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز در نشست خبری گفت: واقعه عاشورا در راستای بیان حقیقت و آگاهی بخشی و بصیریت افزایی به جامعه توسط امام حسین(ع) صورت گرفت و تا امروز از سوی علما و مردم این مسیر ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: واقعه کربلا حرکتی به طور کامل سیاسی در پی مدیریت اسلامی مبتنی بر ولایت اهل بیت (ع) است که چیزی به عنوان ذلت پذیری در آن وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به حرکت بصیرت افزایی حضرت زینب(ع)، بیان داشت: اگر رفتار خبررسانی از سوی این بانوی بزرگوار نبود اسلام از بین می رفت و گسترش نمی یافت و به عبارتی؛ کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

حجت الاسلام گرایلی همچنین در ادامه با بیان اینکه هر سال مراسم ویژه ای از سوی مردم و ادارات برای زنده نگه داشتن واقعه عظیم عاشورا برگزار می شود، عنوان کرد: باید توجه کرد که هر عملی بدون هدف گذاری و برنامه ریزی بازخورد مناسب را نخواهد داشت.

وی بیان کرد: همایش «احلی من العسل» با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز ششم محرم در 8 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، تجمع بزرگ «رهروان زینبی» همزمان با روز 12 محرم رأس ساعت 16 در 10 بقعه استان، توزیع محصولات فرهنگی بین هیئات مذهبی، غبارروبی بقاع متبرکه و سیاه پوش کردن این اماکن معنوی، برپایی خیمه های معرفت و «همه واقف باشیم» در 7 بقعه متبرکه، برگزاری همایش شیرخواران حسینی با 31 شهریورماه و تجمع لبیک یا رسوال الله(ص) را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام محرم و صفر برشمرد.

وی همچنین از برگزاری مراسم لبیک یاحسین(ع) در روز دوم ماه محرم خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سالروز ورود کاروان سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به سرزمین کربلا به صورت محوری و با حضور هیئات مذهبی، سخنران ویژه اعزامی از مشهد مقدس و مداحان شاخص استانی رأس ساعت 5 عصر در امامزاده سیدمظفر(ع) آغاز و تا قبل از اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام گرایلی از اعزام 51 مبلغ به نقاط مختلف استان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: از این تعداد 35 مبلغ بومی، 13 مبلغ غیر بومی و 3 روحانی مستقر در بقاع متبرکه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر احیای قرآن در برنامه روزمره زندگی گفت: مراسمات عزاداری با تلاوت قرآن عجین شده و این مهم باید در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) نیز نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه این سنت حسنه باید احیا شود ابراز داشت: هیئات مذهبی باید قبل از شروع مراسم عزاداری، ابتدا آیاتی از کلام الله نور توسط قاریان تلاوت و سپس سخنرانی و عزاداری برگزار شود.

حجت الاسلام گرایلی همچنین بر تلاوت حلقومی آیات قرآن کریم در آغاز جلسات تاکید کرد./851/پ202/ب1

ارسال نظرات