۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۲۶۸۲۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی از روز نخست محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۴ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امام راحل می فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با بیان اینکه بقای اسلام به محرم و صفر است، گفت: یکی از بالاترین و بیشترین وقف هایی که در حوزه موقوفات استان انجام می شود برای عزاداری امام حسین(ع) و تعزیه خوانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در ماه محرم و صفر سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان برگزار می شود و به دنبال این هستیم که بقاع متبرکه را تبدیل به قطب فرهنگی کنیم.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: یکی از برنامه های سال جاری اوقاف مدیریت و اجرایی صحیح نیات واقفین و استفاده صحیح از ظرفیت های هیئات مذهبی است.

وی با بیان اینکه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی از روز نخست محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، ادامه داد: سوگواره بصیرت عاشورایی در 54 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دومین روز از ماه محرم تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» در 46 بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی رکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 96 بقعه متبرکه وجود دارد، گفت: تمام این بقاع متبرکه در ایام ماه محرم و ماه صفر برنامه سوگواری خواهند داشت.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: تجمع «لبیک یا حسین» روز شنبه دوم مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت ویژه در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله کارشک برگزار می شود.

وی افزود: همچنین برنامه «احلی من العسل» به یاد قاسم ابن الحسن(ع) همزمان با ششمین روز از ماه محرم در امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم شهرستان فردوس برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین روز از ماه محرم همزمان با سراسر جهان در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: این همایش ساعت 9:30 دقیقه صبح روز جمعه در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی از برگزاری همایش رهروان زینبی در استان خبر داد و تصریح کرد: این همایش ویژه بانوان است و ساعت 9 صبح روز سه شنبه دوازدهم محرم در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین همایش رهروان زینبی به صورت ویژه در امامزاده سید حامد علوی روستای چنشت سربیشه با حضور باشکوه بانوان اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مراسم عزاداری اربعین حسینی و شهادت امام سجاد(ع)، تجمع بزرگ یا رسول الله، برپایی خیمه های معرفت در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) و مراسم ختم قرآن از دیگر برنامه های در دستور کار اوقاف استان است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه بیان کرد: در ایام ماه محرم و ماه صفر 71 روحانی به بقاع متبرکه استان اعزام می شوند که از این تعداد 23 روحانی اعزامی از قم، 38 روحانی بومی و 10 روحانی مستقر هستند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات