۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۸۱۳
مدیرکل اوقاف استان قم خبر داد؛

طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان برگزار می‌شود

حجت الاسلام حسینی مقدم از برگزاری ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان قم خبر داد که ۸۰ تن از روحانیان و مبلغان مسؤولیت آن را بر عهده گرفته اند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، پیش از ظهر امروز در میان خبرنگاران با اشاره به ویژه برنامه های اوقاف قم در ایام محرم ابراز داشت: اداره اوقاف استان قم ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» را در قالب برنامه های مختلف در ماه های محرم و صفر اجرا خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به این که قرارگاه سید الشهدا(ع) در ستاد اداره کل اوقاف قم برنامه هایی را در سطح امامزادگان استان تدارک دیده است، افزود: 80 نفر از روحانیان و مبلغان مسؤولیت برگزاری طرح بصیرت عاشورایی را بر عهده گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: در روز اول ماه محرم به رسم هر ساله مراسم برافراشته شدن پرچم بارگاه حضرت ابوالفضل بر فراز گنبد امام زاده شاه سید علی با حضور هیأت های مذهبی برگزار خواهد شد و در همین روز که اولین جمعه ماه محرم است برنامه شیرخوارگان حسینی در امام زاده ابراهیم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: در روز دوم محرم مراسم لبیک یا حسین(ع) در امامزاده شاه ابراهیم و امامزاده موسی مبرقع با حضور مداحان و دسته جات عزاداری از هیأت های مختلف استان قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که برنامه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در امامزادگان شاخص شهر قم و بخش های تابعه برگزار می شود، گفت: برنامه متمرکز احلی من العسل در امام زاده جعفر شهید اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان قم افزود: همایش رهروان زینبی هم با حضور بانوان مکرمه در حرم علی ابن جعفر در روز دوازدهم محرم برگزار می شود.

وی برگزاری خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: این برنامه در امامزاده علی بن جعفر و در مزار شیخان با برپایی غرفه های مختلف برگزار می شود که با حضور مبلغان و متخصصان، خدمات فرهنگی به عزاداران ارائه می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که برگزاری مراسم عزای عمومی در شب های اول تا سیزدهم محرم در تمام امامزادگان همراه با سخنرانی و مداحی و تعذیه خوانی پیش بینی شده است، افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) با شکوه هر چه بیشتر برپا خواهد شد.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه های اوقاف در ماه محرم اعزام مبلغ به مدارس آموزش و پرورش و زندان های سطح استان به منظور برپایی مراسم عزاداری است و همچنین برگزاری ایستگاه های صلواتی و سلسله مباحث نمایشگاهی پیرامون محرم از دیگر برنامه های اوقاف در این ایام است.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان این که امسال هم اداره اوقاف استان قم موکب علی بن جعفر را در ایام اربعین حسینی در مرز مهران برپا خواهد کرد، افزود: از خیران تقاضا داریم که برای ارائه خدمات مطلوب با اهداء نذورات و اجناس و اقلام مورد نیاز ما را در خدمت به زائران حسینی همراهی کنند./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات